A brit urizálásnál éppen nincs durvább

2015.01.29. 10:47

A hétvégén a Norton bemutatta legújabb modelljét, a Dominatort. Bár a két kivitelben készülő típus megfelel a közúti előírásoknak, és teljesíti az Euro3-as normát is, nem lesz a világ utcaképeinek szerves része: a standard kivitelért is elkérik a 8,2 millió forintot, míg a csúcskivitelnek számító SS ára pedig néhány százezer forinttal túllóg a tízmillión is.

A Norton tulajdonosa, Stuart Garner elmondta, hogy a Dominatort a kereslet hívta életre, ugyanis a korábban bemutatott vintage pályamotorjukból, a Domiracerből pillanatok alatt elkapkodták mind az ötven darabot – ezek jelenleg az eredeti áruk közel duplájáért cserélnek gazdát.

Mindkét kivitelbe a cég saját fejlesztésű, 961 köbcentis, nyolcvan lóerős, léghűtéses kéthengeres motorja kerül, amit már a Norton Commando 961-be is szereltek, de a váz és a futómű eltér a korábbi modelltől. A Domiracerhez hasonlóan az ötvenes éveket idéző, úgynevezett featherbed kettős bölcsővázat, központi rugóstagot és a térhálós szerkezetű lengövillát kapott. Az alap Dominator és a Domiracer között a leglátványosabb különbség a tank – az előbbin egy egyszerű festett acéltankot találunk, mint a Commando modelleken, míg az utóbbira és az SS kivitelre másfél milliméter vékony alumíniumlemezből készített polírozott tank került.

Mindkét változathoz jár az Öhlins futómű, a Brembo fékrendszer, a karbon elemek és két kipufogó: egy utcai homológizációs a közutakra, és egy megaphone a pályanapokra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.