Elhunyt a VMAX formatervezője

2015.02.10. 16:26 Módosítva: 2015.02.10. 16:31

Kenji Ekuan az ipari formatervezés egy legendája volt. Tegnap reggel, 85 éves korában hunyt el. Karrierje a második világháború után indult, amikor aktívan részt vett Japán újjáépítésében. Ő rajzolta meg a Narita Express nagy sebességű mozdonyait, amiért megkapta a magas presztízsű olasz formatervezői díjat, az Arany Iránytűt.

A Yamaha VMAX második generációja is az ő nevéhez fűződik (az elsőt Atsushi Ichijo, más források szerint Kuracsi szan tervezte), aminek éppen mostanában mutatták be a szénszállal gazdagon teleszórt harmincadik évfordulós kivitelét.

Kenji Ekuan és a Yamaha együttműködése messzire nyúlik vissza, ő tervezte például az 1955 és 1958 között gyártott Yamaha YA-1-et, ami a cég első motorja volt, illetve a ő álmodta meg a Yamaha SC1 külsejét is. Ezeken kívül olyan legendák is kötődnek a nevéhez, mint az SR400, ami külsejét tekintve 1978 óta változatlan, vagy a 2002-es Yamaha YZF-R1, de még a TDM850 formáját előre vetítő Yamaha Morpho II tanulmány is tőle származik. Ezeken kívül több tucat csodálatos tárgyat köszönhetünk még neki, quadot, hómobilt, csónakmotort, exkavátort, ám nem csak a járművek érdekelték, dolgozott zongorán, hifin, üdítős dobozon, kilátótornyon, telefonon is.

Most viszont egy zsenivel kevesebb.