Jövőre jön a kéthengeres Royal Enfield

2015.02.20. 11:45

Éppen megírtuk, hogy új gyárat nyitnak Angliában, sőt, Facebookon még egy jóslatot is eleresztettünk, miszerint minden jel arra utal, hogy valami nagy dobásra készülnek a Royal Enfieldnél. Hát bejött.

Nem ez lesz az első kéthengerese a márkának: Royal Enfield Interceptor 1960-ból
Nem ez lesz az első kéthengerese a márkának: Royal Enfield Interceptor 1960-ból

Az első árulkodó jelek néhány hónapja bukkantak fel, amikor az angol múltú, de jelenleg teljesen indiai motorgyártó-dinoszaurusz leigazolta a Confederate csapatától Pierre Terrblanche tervezőlegendát. Ő korábban a Ducatinál dolgozott, olyan típusok fűződnek a nevéhez, mint a Ducati Multistrada 1000, a Sport 1000 és a Hypermotard. Nagy név a szakmában, nem azért hívták meg, hogy újra töltse a vécépapírt az emeleti mosdókban.

A második gyanús húzás az angliai gyár volt: ez jelzés, hogy kell a presztízs, hogy betörhessenek az európai piacra. Az öreg kontinensen viszont hamar kivéreznének az őskövület egyhengeresek. Megy a retró, de a sikerhez egy modern motor viszonylatában kell jónak lenni. Ebből már nyilvánvaló volt, hogy egy újdonság bejelentése lesz a következő lépés.

Ez történt meg most, és első körben egy 410 köbcentis felülvezérelt egyhengeres mellett egy soros kéthengeres blokkot is emlegettek – ez utóbbi a pletykák szerint 750 köbcentis lesz. A múlt héten levédették a Himalayan nevet, így elképzelhető, hogy valamelyik modell meg is kapja majd a közeljövőben. És hogy teljes legyen az offenzíva, leszerződtették a Triumph egykori projektmenedzserét, Simon Warburtont, hogy sikerre vigye a nagyszabású terveket.