Így szereti a versenypályát a Yamaha R1

2015.02.24. 09:32

A Yamaha csúcsgépének, az új R1-nek szinte már minden porcikáját ismerjük, a japánok pedig az őszi bemutató óta minden alkalmat kihasználnak arra, hogy literes sportmotorjukat népszerűsítsék. Az R1 és az R1M már homologizációt is kapott a nemzetközi szövetségtől. Az alábbi videóval a versenypályán nyújtott teljesítményt, és az elektronikai csomag működését szemléltetik.

Az osztott képernyőn persze figyelhetjük azt is, ahogyan a motoros kanyarról kanyarra végigrajzolja a japán Sugo aszfaltcsíkot, de ennél valamivel érdekesebbek a jobb felső képen és az alsó sávon látható információk. Az IMU, vagyis szép magyar nevén hattengelyes tehetetlenségi mérőegység megmutatja a gyorsításkor, lassításkor és kanyarodáskor fellépő erőket.

Emellett azt is megfigyelhetjük, hogy mikor villan fel a kipörgésgátló ikonja (TCS), és hogyan avatkozik be olykor a csúszás (SCS) - vagy éppen az egykerekezés-gátló (LIF). Kicsit elbambulva már-már azt érezhetjük, hogy teljesen hülyebiztos az alapkivitelben is kétszáz lóerős R1. Bár világújdonságokat nem mutat a Yamaha ebben a videóban, de a sornégyes kellemes hangjával együtt az alig több mint kétperces felvétel nem rossz unaloműző.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.