Árammal büntetnek majd a belgák a TT-n

2015.04.14. 16:55

Keveseknek cseng ismerősen a Sarolea márka – Magyarországon nagyjából annyian ismerik, mint a Mátrát Belgiumban. Az ötven éve eltűnt belga legendát tavaly támasztotta fel egy lelkes csapat. Az akkor bemutatott SP7 jól ötvözte a múltat és a jelent, a némileg retró formához ugyanis villanymotort társítottak – akkor 174 lóerőt tudott, amivel hamar a legígéretesebb elektromos projektek közé került a frissen felélesztett márka.

A múlt héten Brüsszelben turnéztatták meg az SP7 továbbfejlesztett változatát. A retró forma maradt, de továbbra is a legmodernebb technikákat használják, szinte minden szénszálas műanyagból készült, hátul légrugós gátló felel a csillapításért, elölre brutálisan vastag fordított teleszkópvillát építettek be, míg a lassításról Beringer fékrendszer gondoskodik – kevésbé ismert gyártó, de a világ élvonalába tartozó csapatok beszállítója mind gyorsasági, mind szupermoto szakágban.

Egyelőre csak keveset tudni az upgradelt Saroléa SP7-ről: legalább 174 lóerős lesz, legnagyobb nyomatéka 400 Nm körül alakul, ami ha 200 kilós tömeggel számolunk bőven 250 km/h-s végsebességet ígér. Hogy mennyire lesz ütőképes, az június 10-én a Man TT-n kiderül az elektromos motorok mezőnyében.