A legdurvább antitalentumot is motorra ültetnék

2015.04.28. 15:37 Módosítva: 2015.04.28. 15:37

A Quadro egy 2011-ben alapított svájci cég, ami egy különleges fúzióban látta meg a jövőt: olyan robogót akartak gyártani, ami megadja a szabadság érzését és a műfaj praktikumát, de a kétkerekűeknél sokkal biztonságosabb. A 2006-ban bemutatott Piaggio MP3 mentén indultak, hiszen van háromkerekű modelljük, de már a cég nevének kiválasztásakor tudták, hogy tovább emelik a tétet, az igazi sláger a négy kerék lesz. Négy dönthető kerék.

Quadro4
Quadro4

Jelenleg négy modelljük van – ebből három három kerekű. A legolcsóbb a Quadro 350D, amit egy 313 köbcentis, 23 lóerős egyhengeres hajt egy automata váltón keresztül. Az újabb Quadro S-be és Qudaro3-ba már egy négyszelepes, 346 köbcentis motort építettek, ami már 27 lóerőt ad le. Az igazi fő művük a viszont a Qudaro4, ami már 4 azaz négy (!) kerékkel rendelkezik, amik mind bedőlnek kanyarban, és külön-külön tárcsafékkel rendelkeznek.

Quadro4
Quadro4

Az ötlet egyébként nem halva született, a dupla tapadási felületnek köszönhetően valószínűleg tényleg sokkal stabilabb kanyarban, mint a hagyományos (pórias, ódivatú, válogasson jelzőt mindenki ízlés szerint) kétkerekű robogók.

A hatalmas sikert mégsem jósolok a típusnak. A hárommillió forint feletti ár indokolt a bonyolult futómű, a kis szériás gyártás és a mögötte álló fejlesztés miatt, mégsem versenyképes így. Emellett a fenntartása is drágább, mint egy robogóé: eleve négy gumi kell rá, amik a lényegesen nagyobb tömeg miatt jobban fogynak, négyszer annyi a fékalkatrész, a csapágy, valamint ezek miatt a fogyasztás is szemmel látható. Illetve azt is kevesen tudják, hogy ezekkel éppen úgy el lehet esni, mint bármivel, ha a tengelyeket nem reteszelik, ez is eldől álló helyzetben, mint egy bicikli.