Ennél betegebb versenymotort rég láttunk

2015.06.08. 14:00 Módosítva: 2015.06.08. 14:03

Elég volt egy pillantást venni a Buellból épített Magpul Roninra, és elvesztünk – ez szerelem. Custom motornak is elmenne, de ez versenymotor. Ami el is fog indulni.

Nem akár hol fog debütálni a Magpul Ronin, hanem a 93. Pikes Peak International Hill Climben, vagy ahogy itthon többen ismerik, a Pikes Peak hegyi felfutón. A motort Oishi Yoshio építette, alapnak egy EBR 1190RX-et használt – a Oishi Yoshio egyébként épít egy 47 motorból álló sorozatot Buell 1125R-ekből, amiket a 47 Ronin című japán história ihletett.

A Magpul Ronint a veterán hillclimb versenyző Travis Newbold vezeti majd, aki egyelőre egy hasonlóan megépített, de egy Buell 1125R-en alapuló példánnyal végzi az edzéseket. "Már az első próba iszonyatosan durva volt, és ez csak a tartalékmotor" – lelkendezett Newbold. "Elképesztően stabil, nagyon kemény kézzel kezelve is bolondbiztos volt, nem volt egy pillanat sem, amikor ne tudtam, volna, hogy mi fog történni a következő pillanatban. Hó végéig még van egy kis idő, a versenyen megpróbálom a legjobb időmet megfutni. Egy szerencsés rohadék vagyok!".

Bár valószínűleg nem a Ronin lesz a gyorsabb a Pikes Peaken – lesz ott Kawasaki H2 is – de stílusosabb járművel nem nagyon fogunk találkozni.