Nagyon érzi a retrót a Moto Guzzi
A Moto Guzzi Eldorado a California 1400 sorozaton alapjait használja, de külsőségeiben a cruiserek aranykorához, a hetvenes évekhez nyúl vissza. Csak éppen olyan modern technológiákat vonultat fel, amiket tíz évvel ezelőtt elképezelni sem tudtunk volna – nem hogy egy ilyen cirkálón, de még sportmotoron sem.
A 90 fokos hengerszögű 1400-as V2-est a Moto Guzzi hagyományaihoz hűen keresztbe (ha a főtengely állását nézzük akkor hosszában) építették be, teljesítménye 96 lóerő, amit 6500-as fordulaton ad le. Ennél viszont sokkal ékesszólóbb a nyomatéka, ami 120 Nm, és már 2750-es fordulattól rendelkezésre áll. Ehhez 314 kilós önsúly tartozik, ami kevésnek éppen nem kevés, de ebben az óriás-cruiser műfajban teljesen elfogadott.
A retró külső csúcstechnológiát rejt, a benzint 52 mm-es pillangószelep-átmérőjű injektor szállítja a hengerekbe, a parancsot pedig teljesen elektronikus gázkar továbbítja. A fékrendszert sem fogja senki gagyinak hívni, elöl 320 mm-es dupla tárcsafék lassít, amibe radiálisan rögzített négydugattyús nyergek marnak, hátulre pedig egy 282 mm-es tárcsa került.
A retró külsőhöz sokat adnaka 16-os küllős kerékre húzott fehér oldalfalú gumik, de a LED-es nappali menetfény egyből visszaránt a földre: távolról látszik az Eldoradón, hogy csak idézi a múltat. A vezetőre egyébként ABS és kipörgésgátló vigyáz.
A bevezető kampányhoz a Ewan McGregort kérték fel, aki egyfelől hiteles motoros, másrészt olyan átéléssel képes mesélni a típusról, mint csak nagyon kevesen a világon.