Gusztusos retró csemegén dolgozik a Honda

2015.07.01. 09:11

A japán Young Machine magazin értesülése szerint a Honda már javában dolgozik egy retró sportmotoron. Ez elég hihetően hangzik, hiszen a Young Machine értesülései szinte mindig pontosak, ráadásul ez a koncepció már jó régóta napirenden van a Hondánál. 2007-ben a tokiói motorkiállításon mutatták be a Honda CB1100R tanulmányt, ami egy szép, HRC színekre fényezett, sportos kiegészítőkkel vastagon megkent CB1100 volt.

Ha igaznak bizonyul a pletyka, és a Honda piacra dobja a retró-sportmotort, az valószínűleg a könnyfakasztóan szép CB1100-re fog épülni. A léghűtéses négyhengeres blokkhoz nem is igazán fognak nyúlni, sőt, az is elképzelhető a hogy a futómű és a fékrendszer is legfeljebb hangolásában fog eltérni a most kapható retrómodelltől - mivel ez a motor a látványról fog szólni, nem lenne indokolt komoly futóművet és radiálisan rögzített monoblok fékeket szerelni rá, mint a 2007-es koncepcióra.

Kicsi az esély arra is, hogy a bizarr, kétszemű fejidomot átengedik a rostán, valószínűleg egy kevésbé markáns, némileg régiesebb metszettű burkolatot kap majd. Ez volt a jó hír, a rossz pedig az, hogy valószínűleg japán belpiacos modell lesz belőle.

Szintén nem világos, hogy a japán magazin miért jósolja 900-asnak az új modellt, hiszen elsőre nem tűnik indokoltnak ez a módosítás. A Visordown.com találgatása szerint így sportosabb, pörgősebb lesz a blokk, de ez elsőre egy olyan módosításnak tűnik, ami feleslegesen drágítaná a típust, hiszen az 1100-as blokk 90 lóereje ennél költséghatékonyabb módon is növelhető finomhangolásnak számító beavatkozásokkal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.