Csak jó kipufogó kell rá, és 200 lóerő felett lesz

2015.07.07. 17:32

200 lóerő egy motortól nagyon sok - ezt még versenyzők sem feltétlenül tudják teljesen kihasználni, talán csak a szakma csúcsán lévők mondhatják azt, hogy nekik ennél több kell. Félelmetes belegondolni, hogy az új Yamaha R1 998 köbcentis crossplane blokkjából kereken kétszáz lóerő jön ki - rövid utcai kör után egyébként az R1 kimondottan darabosnak tűnik, de ez csak lazán kapcsolódik a témához - ami még tovább növelhető.

Az olasz kipufogóspecialista, a Termignoni bemutatott két új dobot, amivel a Yamaha teljesítménye tovább hergelhető, ráadásul pontosan azokból az anyagokból készül, amiket a MotoGP-ben is használnak. Ezek közül az egyik egy karbon végdob, a másik viszont egy teljes titán rendszer: ez utóbbi a lényeg, ám mivel ennek felszerelésével ki kell dobni a katalizátort, igazából nem engedélyezett közúti használatra. Nem csak a motor tömegét csökkenti pár kilóval, hanem a teljesítményhez is hozzáad, ezzel már 204 lóerőt ad le az R1 13 500-as fordulaton.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.