Ennél arcátlanabb nyúlást rég láttunk

2015.07.07. 08:09

Szokás mondani, hogy az Alfa Romeótól formatervet nyúlni nem bűn, hiszen ami szép, az terjedjen. Amíg mondjuk egy légbeömlőről vagy egy felniről van szó, addig a céges jogászok még elnézőek, de amikor egy teljes formaterv kerül a fénymásolóba, akkor ott szigorú perekre lehet készülni. Egyetlen kivétel létezik: ha az egyik fél kínai. Arrafelé ugyanis semmi sem szent.

Például az MV Agusták formája sem. Az MV Agusta Rivale 800 jelen pillanatban az egyik legzseniálisabb formatervű motor, még ha ez képen nem is jön át, de élőben fojtogatóan csodálatos, ezernyi aranyfüst finomságú részlet rakódik egymásra, amik a szemlélődés során úgy omlanak rétegekre, mint belga tejcsoki a nyelv nyomására a szájpadláson.



Ezzel valószínűleg nem csak én vagyok így, a kínaiak is meglátták a fantáziát a meghatározhatatlan kategóriájú motorban, és villámgyorsan összedobták a saját verziójukat, az YX300C6C-t (nehéz elhinni, hogy ez tényleg a neve lenne, de jelen pillanatban mégis úgy tűnik), ami vonalaiban egészen jól követi a Rivale 800-at. Nem úgy, mint az európai ihletésű kínai autók, hogy hunyorogva valahogyan emlékeztet, hanem teljesen és szolgaian levették az olasz formatervet, és rátették egy 300 köbcentis egyhengeresre.

Láttunk már korábban Yamahát, Hondát, BMW-t és Ducatit kis sárkány kivitelben, de ennyire erősen egy ennyire ritka motorra még soha nem mentek rá. Még nem sikerült felgöngyölíteni, hogy konkrétan melyik gyártó készül lemásolni az MV-t, és hogy pontosan milyen műszaki adatokra számíthatnánk az YX300C6C-től.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.