Hibriden dolgozik a Suzuki

2015.07.22. 07:53

Érdekes terveket szabadalmaztatott Japánban a Suzuki. A motorkerékpár-gyártó ugyanis egy hibrid gépen dolgozik, amelynek sornégyesét egy villanymotorral is megtoldották. Mindehhez ráadásul félautomata váltót csatoltak.

Az elektromotor funkcióját a jobb oldali markolat mellett elhelyezett kapcsolóval lehet változtatni. Lesz lehetőségünk arra, hogy tisztán elektromos üzemben használjuk a gépet, de a benzinmotort is kisegítheti a villanyhajtású egység. Sőt, adott esetben akár generátorként is működhet.

A koncepció másik érdekessége a félautomata váltó. A fokozatokat ugyanis kuplungolás nélkül kapcsolgathatjuk, a rendszert a Transmission Control Unit (TCU) nevű elektronika felügyeli. Ez a központi vezérlőegység segítségével szükség esetén vissza is veszi a gázt, a motorosnak csak a váltót kell kezelnie.

A szabadalmi hivatalhoz benyújtott rajzok alapján a japán gyártó sportmotoron vagy sportos nakeden alkalmazná először ezeket a megoldásokat, azonban az még kérdéses, hogy pontosan melyik gépről is lehet szó. Nem kizárt, hogy a GSX-R1000-ből terveznek egy hibrid változatot, de az is könnyen előfordulhat, hogy csupán illusztrációként használtak arra emlékeztető ábrákat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.