Mindent tudunk az új Africa Twinről

2015.07.24. 08:39

Az Africa Twin évtizedek óta kitüntetett helyet foglalt el a Honda palettáján. Nem csoda tehát, ha nagy várakozás övezi a 2003-ban elkaszált modell visszatérését. A prototípust még a tavaly őszi EICMA szalonon mutatták meg a japánok, a szériakivitelről idén májusban láttak napvilágot az első fotók. Most pedig végre teljesen lelepleződött. Az információk a Honda portugál oldalán jelentek meg először, aztán gyorsan le is kapták onnan azokat.

A hivatalosan CRF1000L-nek keresztelt modellről sokáig az a hír járta, hogy kétszáz kilogramm alatti tömeget tudtak elérni a japán mérnökök. Ez végül nem bizonyult igaznak, de azért olyan sokkal nem lépték túl a két mázsát: szárazon 208 kilót nyom az alapkivitel, blokkolásgátlóval 212, DCT duplakuplungos váltóval pedig 222 kilogramm. Menetkészen a legnehezebb verzióban ez már 242 kilót jelent.

A blokk 998 köbcentis sorkettes, szakítva az Africa Twin V2-es hagyományaival. 95 lóereje nemcsak az előzetesen beharangozott 100-110-hez képest marad el, hanem a konkurenciához képest is. A BMW R 1200 GS-e ugyanis 125 lovas, a KTM 1290 Super Adventure-e pedig 160 – igaz, ezek köbcentiben is nagyobbak. Nagyjából ugyanez mondható el a 98 newtonméteres csúcsnyomatékról is, amely hatezres fordulaton jelentkezik. Váltóból hatsebességes manuális és szintén hatgangos DCT duplakuplungos választható.

A megállásról elöl két 310 milliméteres, hátul pedig egy 256-os tárcsa gondoskodik. A két első féknyereg négy- a hátsó kétdugattyús. A blokkolásgátló kétcsatornás. Az ülésmagasság alapból 870 milliméter, de alacsonyított üléssel 850 milliméteresen is rendelhető a gép – ez éppen megegyezik a BMW-ével. Tankja 18,8 literes, szemben a németek és az osztrákok 30 literjével.

Ezekből az adatokból az tűnik ki, hogy a Honda elsősorban nem is az R 1200 GS és az 1290 Adventure szegmensébe pozícionálja majd az új Africa Twint. Bár ára még nem ismert, azoknál feltehetően olcsóbb lesz, így pedig minden bizonnyal megtalálja saját célközönségét.

Frissítés:

A Honda időközben kiadta a hivatalos sajtóközleményt is az Africa Twinről. Ebből kiderül, hogy a portugál oldalon keresztül kiszivárgott információk megfelelnek a valóságnak. A gép szabad hasmagassága egyébként 250 milliméteres, kerékmérete elöl 21, hátul pedig 18 colos. Ami a színeket illeti, négyféléből választhatnak a vevők: a CRF Dakar Rally a motorsport-kapcsolatra utal, emellett a trikolor, az ezüst és a fekete lesz még elérhető. Magyarországon csak blokkolásgátlóval lehet majd megvenni, de azt egyelőre nem tudni, mennyibe kerül majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.