Amikor a Harley lenyomja a Hondát
Meglepő eladási adatokat produkált a Harley-Davidson Ausztráliában az idei év első hat hónapjában. Megelőzték ugyanis a Hondát, ami azért az Egyesült Államokon kívül elég komoly meglepetésnek számít.
Januártól júniusig 4566 darab utcai motorkerékpárt értékesítettek az amerikai motorgyártó logójával, ami a tavalyi 3985-höz képest jelentős növekedésnek számít. A Honda viszont ebben az évben – a vizsgált időszakban – 3980-ig jutott. A piaci részesedés arányaiban kifejezve ez azt jelenti, hogy a Harley 21,1 százalékot, míg a Honda 18,4 százalékot tudhat magáénak.
És hogy minek köszönhető a H-D sikere? Elsősorban a Street 500-as gépnek, amely még újdonságnak számít, és nagyot lendített az értékesítéseken. A maga 745-ös darabszámával azonban mégsem ez a legnépszerűbb modelljük a szigeten: Softail Breakoutból 765 fogyott. Igaz, típusra vetítve van náluk népszerűbb Ausztráliában, hiszen a Honda CT110X-ből 1123, a Kawasaki Ninja 300-ból pedig 1096 talált gazdára. Érdekesség, hogy az Európában hallatlanul népszerű BMW R 1200 GS-ről hiába gondolnánk, hogy Ausztráliában nagy sikere lehet. Alig több mint kétszáz példánynak találtak gazdát.
Ezek a számok persze az utcai használatra szánt motorkerékpárokra vonatkoznak. Ausztráliában azonban jelentős piaccal bírnak a terepgépek – ebben a szegmensben pedig a maga 28,9 százalékos részesedésével továbbra is a Honda uralkodik – nem meglepő, hiszen itt a Harley nem is játszik. Ha összevonjuk az utcai és off-road motorokat, akkor is megmarad az elsőségük, méghozzá a Yamaha, a Kawasaki és a Suzuki előtt. Ebben az összevetésben a Harley-Davidson már csak ötödik.