Okos ötlet ellopni egy mega-ritka motort?

2015.08.13. 16:55

Ismerik a képzőművészeti remekekre specializálódott tolvajok klasszikus dilemmáját? Miszerint ha sikerül meglovasítani egy különleges képet, akkor azzal aztán mi lesz? Mert Vaterára nem lehet feltenni, mutogatni sem lesz kinek, ráadásul tovább passzolni sem triviális, hiszen köztudott lesz, hogy a Tiziano Kendős nő stílusos café raceren nagyméretű olajfestményét a Louvre-ból lopták.

Drysdale 1000 V8
Drysdale 1000 V8


Nagyjából ezzel a problémával fog szembesülni az a három tolvaj, akik Ausztráliában bedobtak a furgonjuk hátuljába egy elképesztően ritka Drysdale 1000 V8-at.

Az elmebetegségbe hajló motort az ausztrál műszaki zseni, Ian Drysdale alkotta meg, az az ember, aki a 90-es években kétkerék-hajtású és -kormányzású motorral borzolta a kedélyeket, majd 1996-ban két FZR400 blokkból készített egy 750-es V8-ast, később pedig FZR600 alkatrészekből megépítette az ezres változatot. Az eredeti terv szerint öt darabot akart gyártani a különlegességből, az viszont nem világos, hogy valójában mennyi Drysdale V8 készült el. A lényeg, hogy ritka holmi, aminek a márkatalálkozóján a tulajdonosok elférnek egy kávézó kis asztala körül is.

A tolvajok elég célzottan mentek a motorra, pontosan tudták, hogy mit visznek el. A Port Melbourne-i ház biztonsági kapuját feltörve, majd több zárat átvágva jutottak be a garázsba, és vitték el onnan a ritka és értékes motort. Valószínűleg megrendelésre dolgoztak, hiszen elég nehéz csak úgy eladni egy nagyjából egyedi igények alapján épült, műszakilag is egyedülálló járművet.

Mindenesetre ha egy agyafúrt figura a kocsmában megpróbál valakire rásózni egy Drysdale V8-at, érdemes résen lenni, mert jó eséllyel lopott a szajré.