Most már tényleg támad a Mahindra

2015.08.24. 08:09

A Mahindra bő öt évvel ezelőtt jelezte először szándékát: harcba száll az indiai motorpiacon, és nem ijed meg olyan tradicionális gyártóktól sem, mint a japán Honda. Terveik már csak azért is komolynak tűntek, mert néhány hónappal később rögtön bemutatták a Mojo koncepciót.

Aztán teltek-múltak a hónapok és évek, de a kereskedésekig valahogy soha nem jutott el a gép. Egészen mostanáig. A hírek szerint ugyanis elkészült a sorozatgyártásra szánt változat. Az eredeti tervek arról szóltak, hogy 300 köbcentis egyhengeressel kezdenek, amelyet aztán további, kisebb köbcentis blokkok is követnek – igaz, utóbbiaknak is már 2011-ben meg kellett volna jelenniük.

Most egyelőre kérdés, milyen technikai megoldás mellett döntenek, de vélhetően még ebben a hónapban nyilvánosságra hozzák a műszaki adatokat. Arra lehet számítani, hogy 296 köbcentiméteres, folyadékhűtéses egyhengerest alkalmaznak, 28 lóerős teljesítménnyel és 25 Nm csúcsnyomatékkal – ez a napi ingázáshoz elegendőnek is tűnik.

A nagy fogadkozás viszont kicsit talán hiábavaló volt. Az évek során nemhogy a Hondára nem tudtak rárontani, de mára több indiai motorgyártó is előttük jár már. Így a Mahindrának többek közt a Heróval és a Bajajjal is versenyeznie kell hazai piacán.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.