Visszahívás a Hondánál

2015.08.24. 15:58

Közel tizenötezer motorkerékpárt érintő visszahívást rendelt el az amerikai közlekedési hatóság. Az akció a 2013 és 2015 között gyártott CBR500R és CB500F modelleket érinti az Egyesült Államokban. A CB500X-re nem vonatkozik.

Az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) által kiadott közlemény szerint a két érintett gépnél a tankban elhelyezett üzemanyagszint-jeladó hibásodhat meg. Méghozzá úgy, hogy a külső – akár hőmérsékleti – tényezők és a menet közbeni rezgések miatt deformálódik az úszó rögzítése. Így kezdetben pontatlan értéket kapunk a benzin szintjéről, később pedig akár zárlat is keletkezhet a benzinpumpánál. Ez utóbbi a motor leállásához is vezethet.

A Honda amerikai képviselete először 2013-ban észlelte a hibát, a jelenségről pedig beszámolt a modelleket gyártó Thai Honda Manufactruingnek (THM) is. A gyáriak vizsgálni kezdték a problémát, de nem tudták előidézni a hibát. Néhány hónappal később további 17 esetről érkezett hozzájuk bejelentés, ekkor már leálló és nem induló motorokról. A vizsgálatba a Honda Japánban található kutatás-fejlesztési központját is bevonták, így már sikerült feltárni a kiváltó okot.

Idén júniusig összesen 67 meghibásodást jegyeztek fel, többségüket az USA-ban. Sem balesetet, sem pedig sérülést nem okozott a jelenség, a visszahívás keretében viszont a márkaszervizek cserélik a problémás alkatrészt. Az Egyesült Államokon kívüli visszahívásról egyelőre nem szólnak a hírek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.