Az MT-03 évekkel ezelőtt egészen kellemes darabja volt a Yamaha kínálatának. A modellt akkor még az XT660 nagyköbcentis egyhengeresével szerelték, így a városi szlalomozás mellett a szerpentinre tévedve sem jött teljesen zavarba. Idén viszont a japánok úgy döntöttek, teljesen más technikával támasztják fel a típust.
Ezúttal azt a mintát követik, amelyet az R25- MT25- MT125 esetében már megfigyelhettünk. Nevezetesen az R3 sportmotort csupaszítják le, megtartva annak műszaki alapjait. Ez azt jelenti, hogy változatlan marad a 321 köbcentis, négyütemű sorkettes, amely itt is 42 lóerőt és 30 newtonmétert tud. A váltó hatgangos.
Mivel a teljesítmény nem változott, így a fékeken sem kellett módosítani. Elöl tehát szintén az R3-assal közös 298 milliméteres tárcsa és kétdugattyús nyereg van, hátul pedig ugyancsak megmaradt a 220-as tárcsa-egydugattyús nyereg kombináció. Az első futóműben teleszkópvillát, a hátsóban lengőkart alkalmaztak.
Külsőre a legszembetűnőbb változást az idomok elhagyása jelenti a sportos változathoz képest. Ezen kívül az R3 ikerfényszórós megoldását rovarfejre cserélték. Emellett került rá szélesebb kormány, az üléspozíció pedig – a 780 mm-es ülésmagasság megtartása mellett – kevésbé hasalós.
A Yamaha már a japán piacra szánt színválasztékot is bejelentette: matt ezüst, valamint fekete vagy piros metál fényezéssel lesz rendelhető az MT-03, amely minden bizonnyal Európába is eljut. Az amerikai kivitelt, amely a keresztségben a megszokott sémát követve az FZ-03 nevet kaphatja, a közeljövőben szintén bejelenthetik.