Négyhengeres Ducatiról suttognak a gyár környékén

2015.08.27. 16:29

A Ducati felől érkező pletykákkal már jogosan van tele mindenkinek a töke: menetrendszerűen érkeznek, többnyire ciklikusan ugyanazok, mindig egy titkos gyári forrás áll a háttérben, hivatalosan mindig cáfolnak, aztán nem lesz belőle semmi. Ilyen rendszeresen előkapott gumicsont a Ducati robogó és a négy henger.

Aztán időnként egy-egy korábban sokat cáfolt pletykából mégis kész motor lesz, ami visszaadja a pletykákba vetett hitet. Ilyen volt a Ducati Multistrada (majd pont a Ducati fog túraendurót gyártani? - mondták a szkeptikusok) és a Scrambler, amit ha nem is direkt, de elég ügyesen letagadott nekem négy éve az olasz Ducati képviselő. Aztán, hopp, idén már megvehető.

Ezek miatt érdmes a óvatosan kezelni ezeket a pletykákat - a mostanit is csak azért kezeljük hírként, mert a Moto.it írta meg először, és hazai pályán jellemzően mindig ők a legjobban értesültek. A legújabb szóbeszéd szerint a Ducati egy négyhengeres - valószínűleg V4-es - szupersportmotoron dolgozik.

Ez eddig teljesen elképzelhetőnek hangzik, hiszen a MotoGP-ben használt versenygépük, az idénre teljesen áttervezett Desmosedici GP15 szintén V4-es, illetve a történelem során volt hasonló projektjük, emlékezzünk csak vissza a csodálatos GP replika Desmosedici RR-re.

Tehát egyik oldalon ott van a MotoGP-s technológia, rengeteg tapasztalat és a legendás versenymérnök, Gigi Dall'Igna, aki elkezdte összerántani az évekig gyengélkedő csapatot, a másikon pedig a Ducati Panigale R és a Superbike sorozat, ahol a Ducati ugyan a második helyen áll, de jelentős hátrányuk miatt inkább a második hely megtartásáért harcolnak, mintsem a a kawasakis Rea megszorongatásáért. A mezőnyt tehát ott is a négyhengeresek uralják.

Az eddigi pletykák szerint a négyhengeres blokkot a Panigale R-be szerelnék - vagyis abba a motorba, amire kizárólag a Superbike homológizáció miatt van szükség, a többi, nagyvonalúan lakossági Panigalénak nevezett modell megmaradna kéthengeresnek.

És igazak-e a hírek? 2017 előtt nem nagyon fog kiderülni semmi.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.