Pofára eséssel zárult az amerikai sportmotor-próbálkozás

2015.09.04. 17:13

A Cycle World magazin írta meg a Project 156 történetét. Nem régi sztorit poroltak le, hanem egy igen frisset, szinte még ki sem hűlt a Victory 1300 köbcentis, folyadékhűtésű V2-es prototípus blokkja, ami a történet középpontjában áll.

Tehát az amerikai Polaris csoporthoz tartozó motorgyártónál elkészült egy folyadékhűtésű sportos V2-es, a motor köré a kerékpárt viszont Roland Sands álmodta meg. Mr. Sands egykor motorversenyző volt, de világhírt az épített motorjaival és tévéműsorával szerzett.

A kész járműre pedig a Cycle Word munkatársa és háztáji versenyzője, Don Canet ült, és indult el a Pikes Peak hegyi felfutón. A Projekt 156 nevében a 156 is erre utalt, a legendás hegyi szerpentinen ugyanis éppen ennyi kanyart kell bevenni. Lehetőleg nyélgázon.

Az egész bíztatóan indult, Canet a negyedik legjobb idővel kvalifikálta magát a 60 motoros között, az első szakaszon a második legjobb lett a motorosok között, és vezette a kategóriáját. A második szakaszon viszont az egyik kanyarban összecsukta a gépet - az onboard videón úgy tűnik, hogy féktávon elment az első kerék. Canetnek nem lett baja, a de a szalagkorláton fennakadt Victory nem úszta meg ennyire simán. A sérüléseket sikerült kijavítani, de az utolsó, negyedik szakaszon már nem tudott végigmenni, három kilométerre a céltól végleg leállt a motorja.

A Projekt 156 végül nem lett egyértelműen sikeres, a nagy happy end, a dobogón fotózkodás elmaradt, de kezdetnek mindenesetre biztató a próbálkozás - ráadásul jelenleg csak a Victory elég tőkeerős ahhoz, hogy valóban létrehozzanak egy sportos amerikai motort.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.