A vényolc két keréken is vényolc

2015.09.05. 12:14

A Guernsey szigetén élő Zef Eisenbergnek nem kell a szomszédba mennie, ha elvetemült járművek építéséről van szó. Most éppen egy V8-ason dolgozik kollégáival, a Maxicorp Autosport és a Madmax Team munkatársaival.

Ezúttal azonban nem csupán annyiról van szó, hogy egy személyautó nyolchengeres motorját építik be valamilyen egyedileg gyártott vázba. Itt ugyanis magát a V8-ast is kifejezetten erre a célra tervezték. Az úgynevezett flatplane főtengely mellett döntöttek, mivel így könnyebb és kevésbé terjedelmes blokkot tudtak építeni. Ehhez hatgangos váltót csatoltak.

Többéves tesztelés és reszelgetés után eljutottak oda, hogy V8-asuk mindössze 82 kilogrammot nyom. Teljesítménye az éppen aktuális beállítástól függ, de akár 500 lóerőt is le tud adni 10 500-as fordulaton. Az eddigi próbák során már a 330 km/h-t is sikerült átlépni, ráadásul úgy, hogy állításuk szerint még mindig csak a lehetőségek nyolcvan százalékát használták ki.

A motorkerékpárral persze még mindig rengeteg munka van, de hamarosan megkezdődnek a prototípus alapos tesztjei. Ami igazán megdöbbentő: nem egyedi darabról van szó, hanem gyártásba szánják. Guernseyben készül majd, de vélhetően azért nem tömegcikk lesz belőle.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.