Elég durva lesz a Kawasaki ZX-10R

2015.09.07. 16:24

A Kawasakinál már javában készülnek az új ZX-10R bemutatójára. Az eddigi hírek szerint komoly vezetést segítő elektronikákra, élesebb külsőre, és veszett erőre számíthatunk. A veszett erő különösen fontos, mert az ezres sportmotorok már régóta félelmetesen erősek, de az elmúlt egy évben a gyártók úgy döntöttek, hogy még nem lehet megállni a számháborúban - a Superbike VB szabályváltozásai nyomán olyan szériagépek születtek, mint az új YZF-R1, a BMW S 1000 RR, a Ducati 1299 Panigale és az MV Agusta F4 RC.


Az aktuális ZX-10R volt az első japán válasz a rommá elektronikázott BMW S 1000 RR-re, most pedig ismét meg kell lépniük azt, amit a távol-keleti konkurensek még nem tettek meg. Vagyis a kipörgésgátló mellett számíthatunk kanyar-ABS-re, de a Kawasaki H2 és a H2R bőséges elektronikai csomagjából bármit átemelhetnek: továbbfejlesztett kipörgésgátlót, rajtautomatikát, motorfék-kontrollt, gyorsváltót, elektronikusan szabályozott kormánylengéscsillapítót.

Mivel ezt a háborút nem lehet kizárólag programozókkal megnyerni, várhatóan a blokkot is alaposan átfésülik, könnyebb főtengelyt, új airboxot, rövidebb fokozatokat várhatunk az újdonsághoz - nem kizárt, hogy a Superbike sorozatban sikeresen vizsgázott megoldásokat használják fel a típushoz. Az első futómű valószínűleg a Showa legújabb fejlesztésű Big Piston Forkja lesz - az eddigi hírek szerint viszont fél-aktív csillapítás nélkül.

Bár eddig még nem jelent meg kép a motorról, valószínűleg a H2-re hasonlító orr és farrészt terveztek hozzá. A hivatalos bemutató novemberre várható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.