Kezdjük az elején: a Suzuki már évek óta lebegteti az 588 köbcentis, kéthengeres, intercoolerrel és turbóval megfejelt utcai motort. Hol úgy tűnik, hogy megcsinálják, hol úgy, hogy csak tapogatóznak, éppen úgy, mint az új, és a Recursion tanulmánynál lényegesen kevesebb kockázatot jelentő GSX-R1000 esetében.
A héten viszont az Egyesült Államokban és Európában is levédették a Recursion nevet, előrevetítve, hogy készülnek valamire.
Írtunk mi már erről
- Itt még csak rácsodálkoztunk
- Itt már nagyjából minden adatot tudtunk
- Egy éve már tény volt, hogy komolyan dolgoznak rajta
- Tavasszal pedig már szabadalmakról volt szó
A Suzuki a feltöltéses motorral a hatszázas négyhengeresek erejét kombinálná a kisebb, kéthengeres motorok kedvező fogyasztásával - vagyis a Recursion esetében a turbó nem a vadállati erő miatt lenne szükséges, hanem a jól motorozható nyomatékért és szerény fogyasztásért.
Sokan egyébként úgy gondolják, hogy a feltöltött motoroké a jövő, az autóipart is régóta ezek uralják, és lassan átszivárognak a kétkerekűek világába - a Kawasaki már meglépte ezt a H2-vel és a H2R-rel, a hírek szerint a Honda fejlesztési részlegét is foglalkoztatják a kompresszorok és a turbók, és most a Suzuki is beállt a sodrásba. Nem elképzelhetetlen, hogy tíz év múlva a motorosok is siránkozni fognak egy jó szívóhangért.
Mivel a Suzukinál hermetikusan záródnak a tárgyalók, ezért kevés dolog szivárog ki onnan. Nehéz megmondani, hogy mikor találkozhatunk élőben a Recursionnal - az sem kizárt, hogy a közelgő EICMA-ra már elhozzák, de lehet, hogy meg kell várni a tokiói kiállítást.