Ez lenne akkor az első elektromos túramotor?

2015.10.09. 17:29

Ha van univerzális érv az elektromos motorok ellen, az a hatótávolság - amíg ezt a kérdést nem oldják meg, addig igazából csak rövid távú közlekedésre alkalmasak. A jelenleg piacon lévő megoldásokkal 120 kilométer után már el kell kezdeni töltőpontot keresni, és beütemezni egy pár órás pihenőt.

Itt jön a képbe a Storm Pulse, aminél a motorkerékpár elnevezés kicsit sántít is, hiszen a 24 darab akkumulátorával ez inkább akkumulátorkerékpár. Azért van szükség ennyi telepre, mert így tudja tárolni azt a 28,5 kWh áramot, amivel 320 kilométer a hatótávolsága.

A projekt úgy néz ki, mintha mindent ennek az egy adatnak rendeltek volna alá - sőt, nem csak úgy néz ki, hanem nagy valószínűséggel pontosan ez is a helyzet. A motor így összesen 340 kilót nyom - viszonyatási alapnak a Suzuki M1800R Intruder 347 kiló - végsebessége 160 km/h, de azt kihasználva lényegesen csökken a hatótáv, a 0-100-at pedig öt másodperc alatt teljesíti, ami motornál nem akkora csoda, illetve ezt próbálgatva szintén nem tudja a csodás 320 kilométert.

Ráadásul a Storm Pulse hiába képes messzire menni egy töltéssel, mégsem ideális túramotor, hiszen csomagot nagyjából lehetetlen rögzíteni rá, a gömbölyű műanyagra sehová nem lehet felcuppantani egy tanktáskát, nincs semmi amihez legalább egy nyomorult hengerzsákot oda lehetne pókozni.

A motort a holland Eindhoveni Műszaki Egyetem diákjai tervezték és építették, holnap fogják bemutatni Angliában a Greenpower Final elektromos jármű maratonon, majd jövőre nyolcvan napos világkörüli túrára indulnak vele - ha nem is lesz a végén piacképes termék, bulinak nagyon jól hanzik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.