Most tért vissza a japán motorgyártásba vetett hitem

2015.10.09. 12:01

Miután rommá verték a Superbike világbajnokságot - egyedül a Stock1000 kategóriában nem nyertek, a superbike-ban, stock 600-ban és a supersport600-ban fölényesen uralták a mezőnyt - eljött az ideje a Kawasaki ZX-10R Ninja frissítésének. A frissítés jelen esetben egyébként meglepően komoly módosításokat takar, nem új grafikát meg szoftveres maszatolást.


Az újítások jelentős részét a Superbike világbajnokságon gyűjtött tapasztalatok alapján hordták össze, míg néhány elemet a H2 mega-sportmotorból emeltek át. Átfésülték a blokkot, ami a nagy tempónál érvényesülő ram-air rendszerrel együtt 207 lóerőt (anélkül 200-at) és 112,5 Nm nyomatékot produkál, miközben menetkész tömege 205 kilogramm - szárazon tehát bőven 200 kiló alatt mutatna a mérleg.



További újdonság a pillekönnyű titán kipufogó, az átdolgozott váz, a jobb aerodinamikájú idomok, a Showa Balance Free futómű, a Brembo M50 monobloc féknyergek, új Bosch motorvezérlő és egy átsimított elektronikai csomag.

A blokkba könnyebb főtengelyt és új kiegyensúlyozótengelyt építettek, amivel magasabb fordulatszámot lehet elérni, valamint javul a középtartomány nyomatéka. Új a dugattyú is, és átdolgozták a hengerfejet, illetve felcsiszolt szívó és kipufogócsatornákat és nagyobb titán szelepeket terveztek hozzá.

A légszűrőház mérete 25%-kal nőtt, így sikerült a 60%-kal növelni a légszűrő szívófelületét - ezzel egyfelelől nagyobb teljesítményt lehetett elérni, másrészt javultak a gázreakciók.

A váz módosítása első sorban a kormánynyak helyzetét érintette, illetve megváltoztatták a lengővilla hosszát és merevségét - tengelytáv így hosszabb lett, a megváltozott geometriával pedig javult a motor kezelhetősége.

Az új fék és futómű a korábbiaknál lényegesen magasabb szinvonalú darabok, a gáztartályos első teleszkóp például kimondottan versenymotyó, amit eddig nem sok utcai motoron lehetett látni, pláne nem a széria ezres japán sportmotorok árkategóriájában - ez mindenképpen komoly vásárlási ingert vált majd ki a wanna be versenyzők körében.

Az eddig felsorolt módosítások önmagukban is tiszteletet ébresztenek, és erre jönnek még az elektronikák, amiknek egy részét a H2-ből emelték át: a KEBC (Kawasaki Engine Braking Control) a motorfék erejét felügyeli gázelvételnél, a KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) egy rajtautomatika, ami álló helyzetből rádobott kuplungos indulásnál a lehető legjobb kilövést biztosítja, anélkül, hogy a hátsó gumi feleslegesen elforogna, vagy a pilóta hanyatt vágná magát. Ezen felül jár hozzá a KIBS névre keresztelt ABS rendszer, kanyar ABS funkcióval, illetve a S-KTRC, ami a Kawasaki sport-kipörgésgátlója, valamint gyorsváltó (KQS - Kawasaki Quick Shifter). Röviden: az elektronikusan vezérelt félaktív futóművet leszámítva minden elképzelhető segédletet belepakoltak az új Ninjába.

Még nem tudjuk, hogy az új ZX-10R nálunk mennyibe fog kerülni, az amerikai ár forintra átszámolva nagyjából 4,5 millióra jön ki, vagyis tökéletesen pariban lesz a fő konkurensekkel, az YZF-R1-gyel és a BMW S 1000 RR-rel.


Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.