Miért? Miért így képzeljük el a jövőt? Miért?

2015.10.19. 17:11

Bár csak egy egyszerű, részleteiben olcsónak tűnő 125-ösről van szó, becsüljük meg, ugyanis a Yamaha többi, a tokiói kiállításra szánt motorja vagy elektromos, vagy teljesen műanyaggal burkolt és három kerekű. Ezzel szemben a Resonator 125 egy kőegyszerű, léghűtéses, SOHC 125-ös kismotor, szép fényezéssel, üléssel és gáztartályos rugóstagokkal. A váz is egy szimpla bölcső acélból - ennél egyszerűbbet nehéz lenne elképzelni, de az ízléses színek és egyszerű formák valahogyan mégis kívánatossá teszik.

A Yamaha nem hogy nem engedi el a három kerekű koncepciót, tovább is fejleszti. A következő dobásukról egyelőre csak egy beetető képet engedtek el, ami alapján nagyon hasonlít a Tricity-re, ám az idomzat némileg az R1-et idézi, illetve a telószárak a felni külső oldalán kaptak helyet - nem lennék meglepve, ha a tanulmányt 04Gen-nek neveznék el a 03Gen után.

Két éve már, hogy a Yamaha bemutatta a Tokióban a PES1 és PED1 tanulmányokat. Az előbbi egy lítium-ion akkumulátorokból táplált, kefe nélküli egyenáramú villanymotorral hajtott sportmotor volt, míg a PED1 egy hasonló műszaki alapokra épülő enduró. Idén pedig bemutatják a PES2 és PED2 tanulmány-modelleket, amik nagy vonalakban hasonlítanak a két évvel ezelőtti villanymotorokra, csak közben hatalmas lépést tettek a sorozatgyárthatóság felé.

Más lett a meghajtás, módosították a vázat és az idomokat, illetve az utcai használatra szánt PES2 egykarú első futóművet és kétkerékhajtást kapott.

A Yamaha mérnökeinek nincsenek elszállt tervei a két típussal, bevallásuk szerint az 50-es és 125-ös motorok kiváltására lennének alkalmasak - teljesítményük és 130 kiló alatti tömegük is ebben a műfajban számít átlagosnak.

Ezeken felül még kiállítanak egy elektromos rásegítéssel szerelt terepbiciklit, az YPJ-MTB Conceptet, amiben egy 400Wh-s líthium-ion akkumulátor és egy egyenáramú, kefe nélküli, 250W teljesítményű villanymotor párosa biztosítja a rásegítést. A villát Fox, az erőátvitelt pedig a Shimano szállítja - vagyis nem spóroltak a perifériákon sem.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.