2015.10.30. 17:38

Érdekes kerékpár-motorkerékpár hibridet mutatott be a Tokiói Autószalonon a Suzuki. A Feel Free Go! tanulmány valahol félúton van a két műfaj között, nagy kerekeivel és vézna testével a bicikliket idézi, de pedál például egyáltalán nincs rajta.

A színes, fiatalos külső ellenére a márka történelmi hagyományaiból is merít az újdonság. Már a név is a Power Free-re utal, amely egy 1952-ben bemutatott motorizált kerékpár volt. A 36 köbcentis kétütemű blokk egy lóerőt tudott leadni négyezres fordulaton. Hamar népszerű lett, és utódot is kapott: a Diamond Free már 58 köbcentiből duplázta meg a teljesítményt.

A Feel Free Go! ezzel szemben egy ötvenes blokkot kapott, amelynek erejét szíjhajtás viszi át a hátsó kerékre. A motorosnak pedáloznia nem kell, de nem is tud, hiszen a gépre egyszerű lábtartók kerültek. Mind az első, mind a hátsó féket a bringákon – és a robogókon – megszokott módon kézzel működtethetjük, a markolatváltó pedig szintén biciklis megoldás – noha hasonlóra azért mopedekről is emlékezhetünk.

A műszeregység digitális, a mögöttes forgalmat pedig kamera segítségével figyelhetjük. A Suzuki tehát tanulmányhoz illően a modern extrákkal sem spórolt. Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen terveik vannak a Feel Free Go!-val, de az biztos, hogy egy sorozatgyártású változat megfelelő árazással a városi mobilitás népszerű eszköze lehetne.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.