Gonosz kis dögnek néz ki az indiai BMW

2015.11.13. 10:03

Azt már jó ideje tudjuk, hogy a BMW egy kisköbcentis motorkerékpáron dolgozik, nyilván nem is hagyhatták szó nélkül a KTM Duke-sorozat sikereit. Alig több mint egy hónapja, egy viszonylag kis kiállításon (már amennyire egy 20 milliós városban beszélhetünk kis dolgokról), Sao Paulóban mutatták meg ennek az első kézzelfogható bizonyítékát, a Concept Stunt G310-et.

Most pedig végre elkészült a sorozatgyártásra érett változat, a G310R is. A leleplezéssel nem győzték kivárni az egy hét múlva rajtoló EICMA szalont: ha virtuálisan is, de jobbnak látták már most bemutatni a kisköbcentis gépet a nagyközönségnek. A végleges modellnél is maradt egy jó adag a tanulmány vagányságából.

Az indiai TVS Motors közreműködésével fejlesztett motorkerékpár külső jegyei alapján a nagyobb BMW-kre, elsősorban a roadsterekre hasonlít. Stílusában nem áll távol a nagy konkurens KTM Duke-októl sem. A G310R acélcső vázat kapott, viszonylag hosszú lengővillát hátra, fejreállított villát előre. A blokkolásgátló, ahogy azt már a bajor gyártó modelljeinél megszokhattuk, itt is az alapfelszereltség részét képezi.

Az új fejlesztésű, 313 köbcentis blokkról már eddig is tudtuk, hogy hengerét hátrafelé döntötték, hengerfejét 180 fokban elfordították, így teljesen a váz középpontjába tudták beépíteni. 34 lóerős teljesítményét 9500-as fordulaton adja le, 28 newtonméteres nyomatéka pedig 7500-nál jelentkezik. A kis egyhengeresnek 158,5 kilogrammos menetkész tömeget kell mozgatnia. Ez azt jelenti, hogy a 390-es Duke-hoz képest nagyjából tíz lóerős a lemaradás, súlyból viszont kicsivel többet cipelünk.

A G310R-rel a bajorok elsősorban a fiatal, kezdő motorosokat és a hölgyeket célozzák meg, nem titkolt szándékuk, hogy ezeket a célcsoportokat úgy vezessék be a motorozás világába, hogy a későbbiekre is elkötelezzék magukat a márka mellett. A gyártás a TVS Motorsnál folyik majd Indiában, az árakat egyelőre nem ismerjük.