A Piaggio nem győzi kivárni

2015.11.16. 12:10

Az elmúlt években már több olasz gyártótól is megszoktuk, hogy nem bírják kivárni a milánói motorszalon megnyitását, és idő előtt szivárogtatnak – akarva vagy akaratlanul nyilvánosságra hoznak ezt-azt az újdonságokról. Most a Piaggio-csoportnál gyengültek el, és tárták a közönség elé, hogy mivel is készülnek. Mindennek persze egyelőre csak kedvcsináló jellege van, igyekeznek felhívni a figyelmet magukra az EICMA előtt.

Azt ugye már mi is megírtuk, hogy a Moto Guzzi sem marad ki a nagy, év végi scrambler-buliból. A V9 mindjárt két változatban is érkezik. A V9 Bobbert elsősorban az Egyesült Államok piacára szánják, a másik kivitel pedig a Screamer lesz. Mindkettő 850-es blokkot és kardánhajtást kap. A későbbiekben szinten a scrambleres vonalat képviseli majd a V7 II Stornello, és érkezik egy új California is.

Ami az Apriliát illeti, az RSV4 RF vélhetően csak kisebb módosításokon esik át a következő modellévre. Ami viszont komolyabb újdonságot jelent, hogy az Aprilia Factory Works projekt keretében az Aprilia Racing rendelésre az egyes országokban futó Superbike vagy éppen Superstock kategóriák követelményeinek megfelelő versenygépet épít a pályázóknak. A V4-es blokk csúcsformájában 230 lóerő fölött teljesíthet. Marketing szempontból az sem utolsó dolog, hogy idén a FIM Superstock 1000 kategóriát az Aprilia nyerte - igaz, tavaly például Superbike-világbajnoki címmel tudtak kampányolni.

A Piaggio robogók palettáján a Liberty frissül fel, amelyből négyütemű ötvenest, százhuszonötöst és százötvenest is gyártanak. A Liberty és a Beverly közé érkezik a Medley – ebből 125 és 150 köbcentis készül. Egyik pozitívuma a két sisak befogadására képes ülés alatti tároló lesz.

Az eBike nevet viselő elektromos kerékpár különlegessége, hogy okostelefonon keresztül a netre csatlakozik, és számos különböző szolgáltatást kínál. Akár edzésprogramunk teljesítésében is segít, vagy ha éppen azt szeretnénk, akkor naplózza az útvonalunkat. Az olasz konszern újdonságairól az EICMA napjai alatt bővebben is beszámolunk majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.