2015.11.16. 18:40

Megtartotta a 2016-os évre szánt újdonságokat áttekintő sajtótájékoztatót a Ducati. Claudio Domenicali vezérigazgató a modellek bemutatása előtt megemlékezett a pénteki párizsi terrorcselekmények áldozatairól. Ezt követően belecsapott a lecsóba, és elég pörgősen rántotta le a leplet az új modellekről.

Ahogy az már az elmúlt napokban kiderült, az idei ősz slágere a scrambler, nem meglepő tehát, hogy az olaszok is ezzel a műfajjal indítottak. Domenicali kitért arra, hogy ezt a modellcsaládot minden irányban igyekeznek bővíteni. Ennek jegyében először a Scrambler Flat Track Pro gördült be a színpadra, amely a maga nemében a legsportosabb gép a kínálatukban. Ezt egyébként az ausztrál Troy Bayliss, a márka Superbike-világbajnoka segített bemutatni. Az alap-Scramblerekhez képest több dolog is változott, így az ülés és az oldalpanelek is.

A következő gépet egy strandos-tengerpartos, fiatalos videóval vezették fel. A Scrambler Sixty2 Claudio Domenicali szerint egy elérhetőbb modell. Négyszáz köbcentis blokkja 41 lóerős teljesítmény leadására képes. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy december elején, Miamiban egy újabb taggal bővítik a Scrambler-családot. Az akkor érkező motorkerékpárt az Italia Independent divatcéggel együtt tervezték meg.

Multistradából szintén kettővel készültek Milánóra a vörösök. Ezek közül először az 1200 Pikes Peaket láthattuk, amelyet a legsportosabb Multistradaként emlegetett Domenicali. Az 1200 S-hez képest négy kilogrammot faragtak a súlyból, így üzemanyag nélkül, de folyadékokkal feltöltve 218 kilót nyom. Külön kiemelték a bemutató alkalmával, hogy az első és hátsó futómű egyaránt az Öhlins terméke, míg kipufogó dobból Termignonit választottak.

A másik Multistrada egy olyan változat, amilyen mindeddig nem szerepelt a kínálatban az olaszoknál: az Enduro. Ezt extrém helyzetekre fejlesztették, Domenicali egyre csak azt bizonygatta, hogy nehezebb tereppel is megküzd a motorkerékpár. Az 1200 S-hez képest 30 milliméterrel megtoldották a rugóutat, ami így 200 milliméteres lett. A szabad hasmagasság is bő három centinmétert növekedett, 205 mm-re. Az ülésmagasság 870 mm. A felverődő por, kavicsok és sár ellen átfaragott idomzat védi a motorost. A tankolást leszámítva 234 kiló a Multistrada 1200 Enduro tömege.

>

A sportosabb modellek bemutatásához nagy neveket is elhoztak Milánóba az olaszok. A két gyári MotoGP-menő, Andrea Dovizioso és Andrea Iannone Hypermotard 939-cel érkeztek meg a színpadra. Őket a mögöttünk hagyott versenyszezonról, és a következő évről is kérdezte a főnök, nyilvánvalóan mindketten tisztelettudóan dicsérték a csapatot és a márkát – az mondjuk tény, hogy egész jó idényük volt, van mire építeni.

A Hypermotard 939 egyébként a Testastretta 937 blokk kicsit megdolgozott változatát kapta meg. Ez a teljesítményben és a nyomatékban is kisebb előrelépést eredményezett. Így 113 lóerőre és 97,9 newtonméterre képes a gép. Az alapkivitelen kívül SP változat is lesz, és ott van még a Hyperstrada is.

Davide Giuliano gyári Superbike-versenyző a 959 Panigale nyergéből szállt le. Az új burkolatokon, nagyobb légbeömlőkön és szélesebb fejidomon kívül ennél a - 899 Panigale utódjának számító - modellnél is a kisebb mértékű teljesítmény-növekedést emelték ki. A 955-ös Superquadro blokk 157 lóerősre duzzadt, csúcsnyomatéka 107,4 Nm lett. Igazán nagy változtatást mondjuk nem végeztek a Panigalén, így inkább csak a teljesítmény és a biztonságos vezethetőség egyensúlyát emlegették.

A legnagyobb durranást a végére tartogatták az olaszok. A sajtótájékoztató ideje alatt többször is megjelent egy felirat, hogy éppen hány perc van hátra az X-ig. Ez az X pedig nem más volt, mint az X Diavel. Alessandro Valia gyári tesztpilótával a nyergében jelent meg a power cruiserként meghatározott gép, amelynél paradigmaváltásról beszélt Domenicali: a vöröset felváltotta a fekete. Olyan területre merészkedtek, ahol eddig nem jártak.

Sokat időztek persze azon is, hogy mit jelent a modell nevében az X. Ez lényegében a Ducati hagyományait és a cruiser műfajt hivatott ötvözni. A Testastretta DVT 1262 blokk erejét szíjhajtás viszi át a hátsó kerékre. A motorkerékpárt hosszú és alacsony kialakítás, cruiseres lábtartás jellemzi, ugyanakkor azt is fontosnak tartották kiemelni, hogy a kanyarokban igen jól döntögethető is az X Diavel. Domenicali alapvetően három szám mentén határozta meg az újdonságot. Az 5000 a nyomatékcsúcshoz tartozó fordulatszámot jelenti, a 60 azoknak a kombinációknak a száma, amelyeket a lábtartók, az ülés és a kormány variálhatósága kiad, a 40 pedig fokban értendő, a bedöntési szög esetében.

A Ducati fontosabb újdonságairól bővebben is olvashatnak a Totalbike-on, amint több információ is rendelkezésre áll.