Gatyába rázták végre az ingázók Hondáját

2015.11.17. 17:53

A Honda CB500, és megjelenése óta a CB500F mindig a biztos választást képviselte. Küllemében és technikájában ugyan semmi meghökkentőt vagy különlegeset nem hordozott, de egy dolgot megbízhatóan tudott: működni. Éppen ezért első motornak, vagy éppen napi ingázáshoz is jó alternatívát kínált. Formájára viszont nagyon ráfért már a vérfrissítés.

Ezt pedig most meg is kapta: a milánói motorkiállításon leleplezett fészlift valamivel agresszívabb, élesebb lett, mint elődje. Kapott továbbá ledes első és hátsó lámpát is, a benzintankot nagyobbra, a kipufogódobot pedig rövidebbre cserélték. Az első villa előfeszítése állítható.

A CB500F-fel műszakilag azonos, azonban endurósított CB500X-et ugyancsak átszabták a 2016-os modellévre. Javítottak a szélvédelmen, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy emeltek tíz centimétert a szélvédőplexin. A ledes világítótesteket, a nagyobb tankot és az állítható első villát meztelen társához hasonlóan az X-es kivitel is megkapta, csakúgy, mint az állítható fékkart.

E két géppel osztozik a technikai alapokon a CBR500R is, amelynek szintén felfrissített verzióját vitte Milánóba a Honda. A félliteres sportmotor idomzatán változtattak, és a kipufogó súlyelosztását is kedvezőbbre szabták. Emellett pedig a fenti két CB-nél taglalt kisebb módosításokkal kerül majd piacra 2016-ban.

Mivel mindhárom variáns éppen belefér az A2-es európai jogosítványkategóriába a maga 35 kilowattos teljesítménnyel, így elsősorban kezdőknek, valamint a 125 köbcentimétert kinövő és nagyobbra váltó motorosoknak jelenthetnek jó lehetőséget.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.