Hipsterek, figyeljetek: így divatol a Ducati

2015.11.17. 14:27

A scrambler-vonat nagyon beindult, és a nagy motorgyártók úgy érzik, aki lemarad, az valami jóból nagyon kimarad. Így az idei milánói motorszalon sajtótájékoztatóját a Ducati is rögtön két ilyen géppel kezdte meg – náluk ezen mondjuk pont nem kellene csodálkoznunk. Méghozzá azért nem, mert ők tavaly is mutattak már valamit ebben a műfajban, Scramblerük (pontosabban négy Scramblerük: Full Throttle, Urban Enduro, Icon és Classic) pedig gyorsan megtalálta helyét a legnépszerűbb modellek listájának élén.

Nem csoda tehát, ha Claudio Domenicali vezérigazgató úgy fogalmazott, fontos számukra ennek a modellcsaládnak minden irányú bővítése. Ezt nyilván úgy érti, hogy műszakilag nagyjából azonos, de stílusban eltérő gépek szerepelnek egymás mellett a palettán, a felfelé-lefelé bővítést pedig a köbcentik variálásával érik el.

A két újdonság közül a Flat Track Pro a már említett hárommal közös műszaki megoldásokat rejt. Ilyen a 803 köbcentis V2-es 75 lóerővel és 68 newtonméteres nyomatékcsúccsal. A váltó hatgangos, a váz térhálós acélcső, az első villa 41 milliméteres fejreállított Kayaba, a hátsó rugóstag állítható előfeszítésű, szintén Kayaba. Különbséget inkább a részletekben találunk. Valamivel alacsonyabb lett a kormány, más lett az ülés, a motorkerékpár kapott egy rövidebb első sárvédőt, és a fényszóró fölé egy kis idomot. Meg persze sárga fényezést, az nagyon fontos. A legsportosabb Scrambler címét így leginkább megjelenésével érdemelte ki.

A Sixty2 viszont már határozottabban elkülönül a sorozat többi darabjától. A blokk ugyan itt is V2-es és levegős, de feleakkora, csupán négyszázas. Így természetesen teljesítményben is visszafogottabb: 41 lóerős, nyomatéka 34,3 Nm. A váltó hatgangos. A váz ugyanúgy térhálós acélcső, a futóműben hátul ugyanazt a Kayaba-egységet találjuk, elöl viszont egy 41 milliméteres, hagyományos Showa villa kapott helyet. A fékekben szintén csak elöl van változás: 330 milliméteres helyett 320-as tárcsa, hátul maradt a 245-ös.

Ami a méreteket illeti, picivel magasabb és szélesebb is a Sixty2, mint a többi Scrambler, tömegéből viszont három kilogrammot faragtak. Így menetkészen 183 kg-ot nyom, míg a többiek 186-ot. Az ülésmagasság alapból 790 milliméter, de itt nemcsak alacsonyított, 770-es ülést rendelhetünk, hanem magasított, 810 millimétereset is.

Az tehát világos, hogy a Flat Track Próval a sportosabb, míg a Sixty2-val a fiatalosabb, elérhetőbb vonalat igyekszik erősíteni az olasz márka. Árakat egyelőre nem tettek közzé, így az sem világos, hogy utóbbinál mit jelent az elérhető. Jelenleg Magyarországon 3,2 és 3,8 millió forint közötti árakon lehet Ducati Scramblereket venni, így a Flat Track Prót is ebbe az ársávba várhatjuk, a Sixty2 pedig becsusszanhat hárommillió alá. Decemberben pedig az ígéretek szerint tovább bővítenek, akkor az Italia Independent divatcéggel közös modellt mutatnak be Miamiban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.