Ezzel megint nagyon odacsap a Yamaha

2015.11.18. 10:21

Derült égből villámcsapásként sújtott le az MT-10 a milánói motorkiállításon. A Yamahától sok mindenre számítottunk ugyanis, de arra a legtöbben pont nem gondoltunk, hogy egy ilyen géppel fogják megtoldani az MT-sorozatot. Bár néhány napja egy kimondottan titokzatos videóval már elkezdték pöckölgetni az ingerküszöbünket, akkor még egészen más tippjeink voltak.

Erre tessék, iderakták keményen, és milyen jól tették. Az MT-10 ugyanis nem egy kényszeredetten összetákolt valami, hanem egy kimondottan izgalmas meztelen gép, kőkemény technikai alapokon. Ezt a megállapítást mi sem bizonyítja jobban, minthogy az R1-es sportmotor keresztsíkú főtengellyel szerelt, azaz crossplane blokkját szerelték bele. A gyári adattáblázaton pedig két érdekes mezőt is üresen hagytak: a teljesítményt és a nyomatékot.

A 998 köbcentis sornégyes az R1-ben kereken kétszáz lóerőt és 112,4 newtonmétert tud. Ha az MT-10-nél visszább is vettek belőle, akkor is biztos, hogy erősebb a modellcsalád eddigi csúcsát jelentő MT-09 115 lóerejénél. A gyáriak annyit azért elárultak, hogy áthangolták a blokkot, és törekedtek az egyenletes nyomatékleadásra. Azt pedig, hogy a körülményekhez és saját stílusunkhoz igazíthassuk az MT-10-est, a D-Mode segíti: lágyabb és sportosabb viselkedést is meghatározhatunk.

A kipörgésgátlónak szintén három fokozata van, de akár teljesen ki is kapcsolhatjuk. Az elektronikai extrák csomagjába került emellett tempomat is. Negyedik, ötödik és hatodik sebességfokozatban használhatjuk, 50-től 180 km/h-ig. A kívánt sebességet két kilométer per órás egységekben szabályozhatjuk, a rendszernek az emelkedők és lejtők sem okoznak problémát. Kuplungra, fékre és gázra kikapcsol a funkció.

A motor a Yamahánál már ismert Deltabox alumínium hídvázra épül. A formaterv rímel az MT-knél megszokott stílusra, azonban vannak olyan változtatások is, amelyek egyedibbé, könnyebben felismerhetővé teszik az MT-10-et. Ilyen többek közt a fejidom, amelyre ránézve leginkább egy éppen döfésre készülő, marháta agresszív darázsra asszociálunk – nyilván nem is járunk túl messze az igazságtól. Az 1400 milliméteres tengelytáv nem mondható hosszúnak, de persze törekedtek is a jó manőverezhetőségre, fordulékonyságra.

Az első teleszkópvilla 43 milliméteres, fejreállított KYB, 120 milliméteres rugóúttal. Hátul szintén KYB elemeket találunk, valamint egy hosszú, alumínium lengőkart. Ami a féket illeti, elöl két 320 milliméteres, hátul pedig egy 220-as tárcsához préselik a betéteket a dugattyúk. Azt ugyanakkor nem tudni, mekkora tömeget kell lassítaniuk és megállítaniuk – ez az adat a teljesítményhez hasonlóan hiányzik a hivatalos táblázatból.

Az MT-10 jövő májusban kerül majd a kereskedésekbe. Ára egyelőre nem ismert, de a modellcsalád csúcsáról van szó, így egészen biztosan nem lesz olcsó. Viszonyításképpen: az MT-09-esek teteje valahol 3,5 millió forint körül van, az R1 sportmotor, amelytől az MT-10 a blokkot kölcsönzi, 6,5 milliónál indul.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.