Új területen vadászna a Ducati

2015.11.18. 12:25

A Ducati újdonságainak bemutatásakor Claudio Domenicali vezérigazgató a végére hagyta a csattanót. A sajtótájékoztató alatt többször is megjelent egy felirat, amely visszaszámolta, hogy éppen hány perc van még hátra az X-ig, zárásként pedig azt is megtudhattuk, mi az az X: az XDiavel. Na jó, de akkor ebben a vonatkozásban mit takar az X?

A gyáriak ezt úgy fogalmazták meg, hogy „low speed excitement”, azaz kis sebességű/lassú izgalom. Az X-et értelmezték úgy is, mint a ducatis stílus és a cruiser műfaj keresztezése. Ha pedig ezt emberre vetítenénk, a vagányságot és a kifinomultságot gyúrták össze. A fekete szín is afféle paradigmaváltást jelent, elmozdulást az elegancia, a kényelem területére, amely eddig kevésbé volt a sportos márka sajátja. Nyilván az eddigi Diavelekkel már tettek ott egy próbát - tesszük hozzá.

A power cruiserként meghatározott gép blokkja egyébként nem azonos az alap-Diavel Testastretta 11° egységével. Itt ugyanis kicsivel nagyobb lökettérfogatú, 1262 köbcentiméteres Testastretta DVT-ről beszélhetünk. Kicsivel gyengébb is lett egyébként: 162 helyett 156 lóerő, a nyomaték pedig 130,5-ről csökkent 128,9 newtonméterre. Az erőt szíjhajtás viszi át a hátsó kerékre. A menetkész tömeg 247 kiló.

A térhálós acélcsőváz azonban megmaradt. Előre 50 milliméteres fejreállított villát építettek be, a hátsó rugózás is állítható. Ami a rugóutat illeti, elöl 120, hátul 110 milliméterről beszélhetünk. A fékrendszer Brembo Monobloc, elöl két 320 mm-es tárcsával, négydugattyús nyergekkel, hátul pedig egy darab 265-ös tárcsával, kétdugattyús nyereggel. A Bosch kanyarodást is figyelő blokkolásgátlója alapfelszereltség.

A Ducati gyári tesztpilótája, Alessandro Valia a bemutató alkalmával precíz, könnyen motorozható gépként emlegette az XDiavelt. Szerinte úgy gyorsul, kanyarodik és fékez, ahogyan azt cruiserektől nem szoktuk meg. A műfajra jellemző, előre nyújtott lábtartás ellenére is jól döntögethető a kanyarokban.

Az XDiavelt nemcsak az X mentén, hanem három szám alapján is leírta Claudio Domenicali. Az 5000 a 128,9 newtonméteres csúcsnyomatékhoz tartozó fordulatszámot jelöli, a 40-et fokban kell érteni – ennyi a bedöntési szöge. A 60 pedig a kényelmet szolgálja, ennyi ugyanis azoknak a kombinációknak száma, amennyit a lábtartók, az ülés és a kormány variálásával ki tudunk alakítani a saját méreteinknek és stílusunknak megfelelően.

A motorkerékpárból egyébként S-kivitel is készült, amely felszereltségében tér el a sima XDiaveltől. Van többek közt nappali menetfény, bluetooth-modul, információs és szórakoztató rendszer, és prémium ülés is. Árról egyelőre nem esett szó, de ha már stílusról és kifinomult részletekről beszélünk, arra mérget vehetünk, hogy nem ez lesz a Diavel-család legolcsóbb tagja. Márpedig a jelenlegiekért is 6-10 millió forint közötti összegeket kérnek el kiviteltől függően.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.