Már a TRENDŐR motorokat is a BMW szállítja

2015.11.19. 15:58

A BMW értekezletén véletlenül egymás mellé került a 2015-ös trendek felméréseiről készült chartok és a 60-as, 70-es évekből egy terepmotoros katalógus, és valakinek feltűnt, hogy a kettőben nagyjából ugyanaz a képanyag. Mivel retró modelljük szerencsére volt már, adta is magát egy újabb változat, a nineT Scrambler.

Bár eredetileg a scramblerek az endurók és a krosszmotorok ősei, ma már lényegében senki nem használja őket terepezésre, sokkal inkább divatos kiegészítőkké váltak. Ennek megfelelően nem meglepő, hogy már jellemzően nem olcsó egyhengeresek, hanem drága kéthengeresek adják az alapot, jelen esetben a BMW R nineT.

A meglévő típus scrambleresítéséhez az 1951-es BMW R68-ból készült versenymotort vették alapul, amivel Georg "Schorsch" Meier, a bajorok háztáji motoros legendája állt többször is rajthoz. A terepes jelleg miatt előre 19-es kereket építettek, a nineT csutkakormányát pedig széles, offroad stílusúra cserélték. Szintén új a felhúzott kipufogó és a scrambleres ülés, ami könnyen alakítható egyről két személyesre.

A nineT Scrambler még a régi, lég-olaj hűtésű bokszermotorral készül, aminek 1170 köbcentijéből 110 lóerő és 116 Nm jön elő, 7750-es illetve 6000-es fordulaton, miközben teljesíti az Euro4-es emissziós normákat. A kellő dinamika adott, de mégsem ez a fő vonzereje, hanem a variálhatósága: a nineT-hez hasonlóan ez is moduláris motor, tehát gyári kiegészítőkkel elég jól átépíthető.

Bár alaphelyzetben öntött alumíniumfelnivel érkezik, rendelhető hozzá küllős kerék bütykös gumival, ahogyan a fényezett tank helyett is kérhetjük csupasz alumínium tartállyal is - lényegében gányolás és trükközés nélkül építhetjük át saját ízlésünk szerint a gyár által kijelölt határok között, több tucat kiegészítő és extra rendelhető hozzá, a fűthető markolattól kezdve szélvédőn és rajtszámlapon át egészen az ülésekig és kipufogókig.

Fontos különbség még az R nineT és a Scrambler között, hogy míg az előbbi fordított teleszkópvillával és radiálisan rögzített féknyergekkel készül, addig az utóbbi hagyományos villával és egyszerűbb fékrendszerrel érkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.