2015.11.20. 13:35

A gyári MotoGP-istálló két olasz pilótájának, Andrea Doviziosónak és Andrea Iannonénak a segítségével mutatta be Milánóban megújult Hypermotard sorozat tagjait a Ducati. Nyilván csak szépet és jót mondhattak ezekről a gépekről, de a marketingnek valahol ez is a lényege. Ha nekik tetszettek, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy tényleg jó gépekről van szó.

Az alap Hypermotard 939-be, az SP-be és a Hyperstradába egyformán a Testastretta 11° blokk került, azt azonban kicsit korszerűsítették az előző évekhez képest. A korábban 821 köbcentis V2-es mostanra 937 köbcentire hízott. Teljesítményben és nyomatékban is csak kis különbséget tapasztalhatunk a korábbiakhoz viszonyítva. Lóerőből 113, newtonméterből 98 jutott. A további részleteket tekintve viszont nem teljesen azonos a három modell.

A „sima” Hypermotard 939 előre 43 milliméteres fejreállított villát kapott a Kayabától, 170 milliméteres rugóúttal. Hátra állítható Sachs felfüggesztést szereltek 150 milliméteres rugóúttal. Az ülésmagasság 85 centi, a tömeg pedig szárazan 181 kilogramm. Fényezésből Ducati-pirosat kapunk.

Az SP-nél szintén fordított az első villa, azonban ez egy 50 milliméteres Öhlins darab. Hátra állítható Öhlins rugóstag került. A rugóút is hosszabb lett: elöl 185, hátul 175 milliméteresre nőtt. Négy centiméterrel magasabban ülünk, a változtatások pedig egy nagyobb, 47,5 fokos bedöntési szöget engednek. Grafikából itt már MotoGP-ihletésűt kapunk.

A Hyperstrada 939 – ahogyan azt az elődöknél is megszokhattuk – egy túrázásra szánt kivitel. Ezt nyomatékosítják a levehető, ötvenliteres dobozok, a túraplexi és a két centiméterrel megemelt kormány is. Két tizenkét voltos aljzat ad helyet a navigációnak, vagy akár a fűthető ruházatnak, az utas kapaszkodója pedig biztonságosabb fogást tesz lehetővé. A két Hypermotardnál könnyedebben éri talpunk is a földet, az ülésmagasság ugyanis csupán 810 milliméter, de ez húsz milliméterrel magasítható igény esetén. Bár a futóműalkatrészek lényegében megegyeznek az alapmodellével, a rugóutakat mégis rövidebbre lőtték be. Elöl 130, hátul 133 milliméter a vonatkozó adat. A maga 187 kilójával a három közül ez a legnehezebb.

A Hyper-sorozatra kétéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal az olasz gyártó. Az árakról – ahogyan az a többi modellnél is jellemző – egyelőre nincsenek pontos információk. Viszonyítási alapnak talán megfelelőek a kifutó modellek. Az alap Magyarországon 4,1 millióról indult, az SP 5,3 millióba, a Hyperstrada pedig 4,5 millióba került.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.