Nem a szívbajosoknak való

2015.11.21. 07:56

21 éve, hogy a KTM bemutatta az első modern utcai motorját, a Duke-ot. Ez nem csak azt jelenti, hogy a legújabb, ötödik generáció már nyugodtan piálhatna Amerika összes államában, hanem hogy volt idejük mindent a végtelenségig csiszolni - még akkor is, ha egy 700 köbcentis egyhengeres esetében elsőre furcsán is hangzik ez.

Az előző szériához képest érdemben a motor és az elektronikus kiegészítők változnak csak. A 690-es LC4 blokk új főtengelyt, egy második kiegyensúlyozó tengelyt, könnyebb dugattyúkat és hajtókarokat kapott, illetve módosították a hengerfejet. Ezek eredményeként egy ezressel nőtt a fordulatszám-tartomány, a teljesítmény 73 lóerőre nőtt, miközben már teljesíti az Euro4-es emissziós előírásokat. A motor csúcsnyomatéka 74 Nm.

Az extralistára megérkeztek a 1190 Adventure-ből már ismert elektronikus segédletek, mint az üzemmódkapcsoló, a kipörgésgátló és az ABS - ezek egyébként mind a kormányról kapcsolhatók, valamint csúszókuplungot építettek be, amitől biztonságosabbá váltak az agresszív visszaváltások.

Ha viszont valakinek még ez is kevés, akkor ott a KTM 690 Duke R, ami az Akrapovic dobbal további két lóerővel erősebb, és alapnak számít a sima kivitelnél feláras elektronikai csomag, amivel sport, street és rain üzemmódok közül válogathatunk, attól függően, hogy mennyi játékot szeretnénk engedni a hátsó keréknek - a rendszer nem az idegbajosoknak készült, hiszen szélső értékre állítva egészen durva, szupermotós csúsztatásokat enged.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.