Olcsósít az Indian

2015.11.23. 09:17

Az amerikai Indiannél eddig a Scout nevű modell képviselte a belépőszintet, a milánói motorszalonra azonban egy olcsósított géppel készültek. A Sixty kétezer dollárral, azaz bő félmillió forinttal kerül kevesebbe.

A változás nyilván nemcsak az árban észlelhető, a downsizing a jelek szerint begyűrűzött a Polaris fennhatósága alatt működő márkához is. A 69 köbinches, azaz 1130 köbcentiméteres V2-esen faragtak, így 999 köbcentis lett a Scout Sixty. Mivel ez éppen hatvan köbinchet jelent, nem nehéz kitalálni, hogy innen kapta a nevét is az újdonság. A lökettérfogat csökkentése a teljesítményre is kihatott, a száz lóerőből 78 maradt, a csúcsnyomaték pedig 97,7 helyett 88,8 newtonméter. A sebességváltóból is lecsíptek egy fokozatot, így ötgangos. Két kilogrammot nőtt viszont a tömeg, egészen pontosan 246 kilóra szárazon.

A váz ugyanakkor változatlan, miképpen a futómű is. A rugóút elöl 120, hátul 76 milliméter. A fékekhez sem nyúltak, maradtak a 298 milliméter átmérőjű tárcsák. Az elsőhöz két-, a hátsóhoz egydugattyús nyereg préseli a betéteket. Azzal, hogy a hajtásláncon kívül lényegében semmivel sem térnek el jelentősen a Scouttól, a gyártási költségeket optimális szinten tarthatják.

Ami az árakat illeti, az Indian Scout 10 999 dolláros cetlit visel magán – ez 3,2 millió forintnak felel meg. Az olcsósított Scout Sixty 8 999 dollárról indul, tehát átszámítva 2,6 millió forintot kell érte kicsengetni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.