A BMW szemétkedésére így reagált a Bimota

2015.11.24. 17:10

A Bimotánál van némi hagyománya a csináld magad irányzatnak - a gyártó eleve más cégek blokkjai köré építi a modelljeit, és ettől az élménytől a vásárlóikat sem szeretnék megfosztani. Ezért mostantól a  Bimota BB3 kit formájában is megvásárolható, a motor elejétől a végéig megvan, kizárólag a BMW S 1000 RR négyhengerese hiányzik a közepéből, illetve a kábelkorbács és a motorvezérlő elektronika. Egy rommá tört S 1000 RR birtokában ez lehet, hogy jobb befektetés, mint BMW-ként talpra állítani a gépet.

Egy ilyen csomag talán a leginkább megfizethető módja annak, hogy a rajongók, versenyzők és a gyűjtők hozzájuthassanak egy BB3-hoz, valamint pont ezek tudnak biztos biztos pénzügyi alapot adni egy ilyen kis cégnek - pláne úgy, hogy a BB3 nem lett siker, sőt, kimondottan rosszak az értékesítési eredményei, így a Bimota visszatér a Ducati blokkokhoz.

A döntés mögött egyébként ennél összetettebb problémák állnak, aminek csak egy része a gyér kereslet, a többiről viszont kevésbé szívesen beszélnek az érintettek. Egészen pontosan arról van szó, hogy a Bimota nagyon vágyott Superbike világbajnokságba, ám az induláshoz szükséges homologizációs darabszám legyártásában a BMW Motorrad nem igazán volt partner, például nem szállította le a kellő mennyiségű blokkot.

A BB3 kit körüli pletykák másik része arról szólnak, hogy a BB3-hoz sokkal több alkatrészt gyártottak le, mint amennyi blokkot és elektronikát kaptak a BMW-től, és ez a csomag lényegében azok kiárusítása.

A készlet egyébként a következőket tartalmazza: króm-molibdén ötvözetű térhálós vázat és az öntött alumínium összekötő elemeket, az állítható alumínium lengővillát, a minden paraméterében állítható, 43 mm-es belsőcső-átmérőjű Öhlins villákat, az Öhlins TTX központi rugóstagot, a Brembo fékrendszert, a kovácsolt alumínium kerekeket, a gumikat, az idomokat, és úgy általában minden csavart, műszert és bizbaszt a blokkon, a kábelkorbácson és a motorvezérlő elektronikán kívül.