Ha gazdag vagy, de nincs ilyened, hülye vagy

2015.11.25. 13:16

Van egy új szabályom: ha valaki annyira gazdag, hogy lehetne egy Bimotája, de nincs Bimotája, akkor hülye. Ha valaki nem értené a gondolatmenetet, akkor vessen egy pillantást az olasz kézműves-motorgyártó legújabb modelljére. Ez az:

A Bimota Impeto ismét Ducati blokkal készül, mégpedig a Ducati Diavelből is ismert Testastretta 11° DS motorral, teljesítménye így alapból 162 lóerő (9250-nél, a nyomatéka 130,5 Nm 8000-nél), ami igen izgalmas egy könnyű, szárazon mindössze 177 kilós járműnél.

Az Impeto első ránézésre egy idomoktól megfosztott Bimota DB8 Biposto, aztán a második és harmadik nézésre is annak tűnik - mert lényegében az is, csak hát meztelenül sokkal jobban néz ki. Teljes egészében látszik a váz, minden finomság nagyon jól érvényesül, zseniális az első lámpa (mondjuk mintha nagyon hasonlót már láttunk volna a Zeronál vagy a H-D Livewire-ön, és az új Horexeken is), a digitális műszerfal és az ülés vonalát követő kipufogó is - az utóbbi egyébként a Zardtól származik, amiről nemsokára lesz bővebben is szó itt a Totalbike-on.

Ebben a műfajban a csúcsiminőségű kiegészítők már természetesnek tekinthetők, így nem igazán lepődik meg senki a minden paraméterében állítható full Öhlins futóművön és a Brembo csúcsminőségű versenyfékein. A Bimota viszont nem lenne Bimota, ha nem csavart volna még egyet az Impetón: rendelhető hozzá extraként egy kompresszor-szett, amivel 195 lóerősre hergelhető a motor.

A mechanikus feltöltő egyébként a Bimota új őrülete - igaz, már 2012-ben elkezdődött, akkor a DB11 VLX volt az első feltöltött gépük, most viszont úgy gondolták, hogy széles körben kell terjeszteni ezt a megoldást, már amennyire beszélhetünk ilyesmiről ennyire rétegmodellek esetében. Tehát nem csak az Impetóhoz rendelhető opcióként, hanem az összes korábbi, folyadékhűtésű Ducati blokkal szerelt modellhez is megvásárolható, vagyis a DB8, DB9 és DB11 tulajdonosok juthatnak így plusz teljesítményhez.

Hogy pontosan mennyi plusz erőt ad az ausztrál Sprintex által gyártott rendszer a régi modellekhez, azt nem tudni, a gyári tájékoztatás szerint 15-20%-os növekedés érhető el vele, sokkal fontosabb viszont, hogy egy ilyen feltöltő már alacsony fordulaton is nagyon telt nyomatékgörbét eredményez.

A gyár másik extrája a Bimota Experience csomag, amiben karbonszálas vázelemeket és lengővillát kínálnak - úgy tűnik, hogy a kompresszorhoz hasonlóan ezeket is csak a vízhűtéses Ducati blokkos modellekhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.