Minőség, amit kínainál még nem láttunk

2015.12.09. 12:31

Az Anglián kívül lényegében ismeretlen Herald két új 450-es modellt mutatott be a múlt héten a britek legnagyobb motorkiállításán a Motorcycle Live Show-n. Aki rajta tartja az ujját a trendek verőerén, már ki is találta, hogy az egyik egy scrambler, és mindkettőhöz kínai műszaki alapokat használnak. A hasonló motorokhoz képest viszont jelentős különbség, hogy ezek akár Európából is származhatnának, ugyanis nem a legolcsóbb, negyven évvel ezelőtti technikára épülnek.

Az egyik újdonság a Herald Scrambler, ami természetesen nem más, mint a 2015-2016 slágerének egy jó újrakeverése, a másik pedig egy café raceres üléssel ellátott, agresszív és modern utcai motor, ami a Rottweiler 450 névre hallgat. Közös bennük az alumínium váz és a folyadékhűtésű 449 köbcentis egyhengeres blokk - 44 lóerős csúcsteljesítményét 7500-nál, 42 Nm-es maximális nyomatékát pedig 6500-nál adja le.

Mindehhez mind a két modell szárazon mindössze 130 kiló, de menetkészen, a 14 literes tankot is csurig töltve sem több 150 kilónál, vagyis nagyon dinamikus, élvezetesen vezethető motort sejthetünk, illetve az is árulkodó, hogy a végsebessége 176 km/h, ami bőven több, mint amennyit kellemes elviselni egy ilyen csupasz motoron.

A hasonló, kínai alapokra épített motorok jellemzően a legegyszerűbb acélcső bölcsővázat használják, amibe harmatgyenge, léghűtésű blokkot építenek, illetve a futóművük is a lehető legolcsóbb - ezen a téren a Herald megintcsak felülmúlja a konkurenseket, mindkét modelljük komoly első futóművet és gáztartályos központi rugóstagot kapott, valamint az összes kiegészítő a versenysportra specializálódott RaceTektől származik. A Herlad Motorcycle Company minőség iránti elhivatottsága viszonylag új keletű, 2013-ban még ők is a legolcsóbb technikákra építették az 500-as café racerüket, a Super Classic-ot, amibe egy 35 lóerős, léghűtéses került.

Rossz hír, hogy a Herald Scrambler minősége az áron is meglátszik - míg a hasonlóan kínai-európai koprodukcióban készülő, nagyon szép, 400-as és 500-as Mash scramblerek 1,5-1,7 millióba kerülnek, addig a Herald nagyjából kétmillióról indul.