Éppen egy 417 lóerős, V8-as motorkerékpárra van szüksége a világnak

2015.12.15. 16:37

Vincent Messina ausztál mérnök, illetve rendszeresen indul superbike és oldalkocsis futamokon, és elszomorodott attól, hogy a hagyományos szupersport motorok (Hayabusa, ZZR1400) szerény 180-200 lóerővel éppen csak vonszolják magukat. Persze az ausztrál lélekhez nem illik a depresszió, ezért megépítette az Aurora Hellfire OZ26-ot, aminek a 417 lóerős V8-as blokkja 340 km/h feletti végsebességet biztosít. Lehet, hogy a világnak nem pont egy ilyen, kis szériás elmebajra van szüksége, de Messina legalább jó kedvre derült.

A 2575 köbcentis, 80 fokos hengerszögű, DOHC blokk autónak is elég lenne, a 417 lóerő 9500-nál, legnagyobb, 319 Nm-es nyomaték pedig hétezernél jelentkezik. Ehhez 265 kilós száraz tömeg tartozik, és ami még meglepőbb, 2016-ban indul a sorozatgyártás egy thaiföldi üzemben - Messina is a kellemes klímájú ázsiai országban él.

A V8-as blokkon kívül az Aurora Hellfire több, a motorkerékpároknál ritka megoldást is felvonultat, ilyen például az a kettős keresztlengőkaros, trapéz elrendezésű első futómű, amihez hasonlót korábban a Britten V1000-ben láthattunk, illetve az ehhez kapcsolt, elektronikusan állítható Öhlins TTX gátló sem szokványos megoldás - így szinte teljesen kiküszöbölték a fékezésnél jelentkező bólintást. A hátsó gátló is elektronikusan szabályozható, bár kevésbé érdekes, mint az első, hiszen hagyományos lengőkarhoz csatlakozik.

Az Aurora Hellfire a legmodernebb elvárásoknak megfelelően tele van elektronikával, vagyis az elektronikus gázkarra több karakterisztikát is ráprogramozhat a vezető (túra, sport, eső és egyedi), a kipörgésgátló pedig tíz fokozatban állítható. Az ötsebességes váltó is különleges, hiszen nem csak hagyományos módon, lábbal válthat a vezető, hanem a kormányra szerelt gombokkal is. Ha pedig meg kell állni, két karbon-kerámia tárcsába harapnak a radiálisan rögzített Brembo GP4RX versenynyergek - ezek mondjuk csak a leírásban szerepelnek, a képeken hagyományos acél tárcsák láthatók. És ha baj lenne, segít az ABS, amiből Bosch vagy Continental rendelhető bele. A kerekek alapból kovácsolt acélból készülnek, de feláras extraként rendelhető hozzá szénszálas felni is.

A formaterv a furcsa járművekre specializálódott Tim Cameron munkája - korábban a Travertson V-Rex-en dolgozott, és ez elég sok mindent megmagyaráz. A mester szerint a V8-asság hangsúlyozása volt a legfőbb feladata, illetve az optikai fejnehézség megszűntetése.

Óvatosan fogalmazva ez elég optimista vállalkozás, egy fokkal belemenősebben viszont elég durva szélhámosságnak tűnik. A motor áráról szemérmesen még egy szót sem szóltak.