A 2016-os KTM 250SX-F és 450SX-F krosszmotorok factory változata már az újfajta légrugós teleszkópszárakkal érkeznek - a WP AER48 kódjelű első futóműve először a Dakaron debütál a gyári csapat versenymotorjain.
A légrugós első teleszkópok 1,4 kilóval könnyebbek a hagyományos gátlókhoz képest, továbbá elég könnyen és gyorsan beállíthatók. A megoldás egyébként nem újdonság, a Kawasaki és a Suzuki is ezen az elven működő első gátlót épít 450-es krosszmotorjaiba. Az elkövetkező években várhatóan a AER48 villák szélesebb körben elterjednek a KTM terepmotorjai között, és előbb-utóbb az alapfelszereltség részei lesznek.
A 2016-os Dakar nem csak az újfajta légrugós telók miatt lesz érdekes a KTM számára, ugyanis Marc Coma visszavonulásával egy új, fiatal generációra bízzák a 15 éve tartó veretlenség megtartását. A csapat jelenleg őt fős - még bíznak benne, hogy a csapat hatodik tagja, Sam Sunderland felépül a versenyig a sérüléséből. A tavalyi évben is kiválóan teljesítő Matthias Walkner-Toby Price-Jordi Viladoms trióhoz frissen csatlakozott az ötszörös enduró világbajnok Antoine Meo és az elmúlt évek legjobb női dakarosa, Laia Sanz.