Tudom milyen extrák lesznek jövőre a motorodon

2016.01.06. 16:59

Két elég király újdonsággal ugrott be a BMW Motorrad a Las Vegas-i CES-re (Consumer Electronics Show - a világ egyik legnagyobb technológiai kiállítása). Az egyik a Head-Up Display-jel ellátott bukósisak, a másik a lézeres fényszóró.

A BMW K 1600 sorozat volt a BMW első modellje, ami kanyarfényszórót kapott, és most ismét a K 1600 GTL az, amiben demonstrálták a lézervilágítást. A megoldást a legtöbb luxus-extrához hasonlóan az autók világából emelték át, hasonló van az aktuális 7-es BMW-ben és az i8-ban is.

A lézer-fényszórók előnye a világos tónusú fény mellett, hogy akár 600 méterre képesek reflektorozni, ami éjszaka különösen hálás. Ezen felül az ilyen lámpák nagyon hosszú életűek. A BMW bevallása szerint ez a jövőben meg is jelenhet a motorkerékpárjaikon, de még a nagyon magas gyártási költségek miatt várni kell. Azonban ahogyan egyre több ilyen fényszóróval szerelt járművet gyártanak, úgy fog egyre csökkenni az ára, és jön egyre közelebb a technológia bevezetése a motorkerékpároknál.

A Head-Up Display motoron különlegesen értelmes megoldás lenne, hiszen két keréken különösen áldásos, ha nem kell levenni a tekintetünket az útról. A BMW ezt 2003 óta kínálja autókhoz, és már keresik a módját, hogyan lehetne a motoroknál is bevezetni.

Most az előzetes fejlesztés jegyében egy BMW bukósisakba építették be a HUD-ot, ami a vezető által beállított adatokat vetíti ki, így ideális esetben tényleg csak olyan információk jelennek meg a látótérben, amikre tényleg szükség van. A kiállított sisakba épített rendszer nem csak olyan mezei információkat képes megjeleníteni, mint a sebesség vagy a fordulatszám, hanem a motor műszaki paramétereiről is tájékoztathatja a pilótát, a guminyomsától kezdve az olaj- és a benzinszinten át az aktuális sebességfokozatig. Ezen felül pedig kapott egy közlekedési táblákat felismerő funkciót, amivel tovább segíti a sofőrt a biztonságos közlekedésben - pl. szól, hogy mennyivel szabad menni, van-e vadveszély, vagy csúszós út következik, de képes kapcsolódni a navigációhoz is.

A bukósisakba két kamerát építettek, ebből az előre néző lényegében egy akciókamera, a hátsó pedig egy digitális visszapillantó tükör.  A hangszórókkal is szerelt sisakot a motor bal oldali kormányára szerelt egyésggel lehet vezérelni, így menet közben könnyen kezelhető és beállítható. A sisakba beépített motyókat két cserélhető akkumulátor hajtja meg, amik egyszerre öt órán keresztül képesek ellátni az eszközöket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.