Nem fog sokáig tartani az Öhlins egyeduralma

2016.01.19. 16:17

Régóta nem volt ennyire egységes a MotoGP, már ami a futóműveket illeti. Az idei szezonban egyetlen márka lesz a rajtrácson, a svéd Öhlins - az elmúlt években szép lassan kikoptak a Showa futóművet használók.

A Showa utolsó mentsvára sokáig a Gresini volt, ám amikor az egyik fő szponzorukat elveszítették, már nem tudták megfizetni a Honda szatelit versenygépét, és 2015-ben Apriliára váltottak. Amihez már Öhlinsek jártak. A Stefan Bradl-t és Alvaro Bautistát foglalkoztató csapat 2016-ban is marad az olasz motornál, így őket elveszítette a Showa.

Az utolsó mohikán így a Cardion AB volt - a cseh csapat a Hondától vásárolt production racert (privát csapatoknak árult GP versenymotort), de a Cardion idén kiszállt a MotoGP-ből, miután az elmúlt időszakban a versenyzőjük, Karel Abraham (az ő apjáé a Brno-i versenypálya) több időt töltött sérülések utáni lábadozással, mint motoron. Abraham idén Superbike-ra vált a Milwaukee BMW-vel, így a Showa teljesen kiesett a gyorsasági világbajnokság királykategóriájából.

Ez azért is különösen érdekes, hiszen a Showa tulajdonosa nem más, mint a Honda. Ám a HRC mégis az Öhlins mellett döntött - részben a hardver miatt, de a svédek leginkább piacképes terméke mégis a felhalmozott tudás, amit a csapatokhoz közvetített szakember jelent, aki hozzáfér a gyár összes adatához, képes értelmezni őket, és az eredmények ismeretében tudja, milyen irányba kell elmenni a beállítások terén.

Az Öhlins MotoGP monopóliuma viszont így sem lesz hosszú életű, ugyanis 2017-ben érkezik a KTM két gyári motorral, amikhez WP futóművet fognak használni, sőt, már Valenciában és a Redbull Ringen rendezett futamon is rajthoz fognak állni szabad kártyával - és a WP mérnökei sem fognak sötétben tapogatózni, hiszen 2015-ben Johann Zarco az ő futóművükkel lett világbajnok Moto2-ben.

A Moto2-es világ egyébként egészen más, ott közel sem egyeduralkodó az Öhlins: 16 versenyző WP-vel megy, 15-en választották a svéd márkát, két csapat pedig a KYB-be vetette bizalmát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.