Bemutatták a leggyorsabb Suzukit

2016.02.02. 11:48

A Suzuki 2015-ben tért vissza a MotoGP-be, és elég jól indultak: annak ellenére, hogy első sorban a tapasztalatgyűjtés és az összes versenyen célbaérés volt a cél, Aleix Espargaró végül a tizenegyedik, Maverick Viñales a tizenkettedik helyen végzett - mindezt úgy, hogy állítólag a GSX-RR versenymotor teljesítményproblémákkal küzdött, ereje elmaradt a Yamaha, a Honda és a Ducati gyári gépeitől.

Tegnap viszont bemutatták a 2016-os GSX-RR-t, ami ránézésre nem sokat változott, de állítólag lényegesen ütőképesebb a tavalyinál. Sikerült fejleszteni az idomok aerodinamikáján és az alumínium vázon is módosítottak.

Ezek eredménye az átszabott légbeömlő a motor oldalán - valószínűleg a megnövelt kapacitású hűtő miatt volt indokolt az átalakítás - bővítették a kipufogó leömlőit, vagyis szinte egészen biztos, hogy javítottak a motor teljesítményén, de még ennél is nagyobb fejlődés a seamless váltó, aminél úgy tűnik, sikerült megtalálni a megfelelő programot.

Az ezer köbcentis, soros négyhengeres, hengerenként négy szelepes blokk teljesítménye a hivatalos tájékoztatás szerint 230 lóerő, amivel a GSX-RR 330 km/h-s végsebességet tud elérni. A kerekek elöl-hátul 17 collosak, a futóművet az Öhlins, a fékrendszert a Brembo szállítja. A teljesítményről szóló adatot azért érdemes fenntartással kezelni -  a KTM például 270 lóerős RC16-ról beszélt, így nem alaptalan ezt feltételezni, hogy a Suzuki gépe erősebb a bevallottnál.