Háromszáz köbcenti kevés? Mesélj még!

2016.02.02. 09:22

A kisköbcentis sportmotorok megosztják a közönséget. A műfaj iránt érdeklődő fiatal, vagy kezdő motorosoknak jó belépési lehetőséget kínálnak, mások pedig teljesítményük miatt nem igazán veszik sportmotorszámba ezeket a gépeket. Az olasz Performance Technology most ezen igyekezett segíteni egy kicsit.

A kategória két motorkerékpárját vették kezelésbe: a Yamaha R3-at és a KTM RC 390-et. Koncepciójuk nem is túl bonyolult: mind a japán sorkettesre, mint az osztrák egyhengeresre turbót aggattak. Nyilván fejletépő teljesítményről így sem beszélhetünk majd, de a 321 köbcentis R3-as 42 lóerejét közel egy húszassal fejelték meg. Ezt a 60 lovat ráadásul egy kicsivel hamarabb, már tízezernél le is adja.

A KTM RC 390-nél is hasonló kiinduló adatokkal dolgoztak. Ott 43 lóerő a gyári katalógusadat, de az olaszok a 375 köbcentiből szintén kipréselték a hatvanat. Arról viszont nem szólnak a hírek, hogy a futóműhöz, vagy a fékekhez hozzányúltak-e egyáltalán. Egy biztos, a tuningcéget vezető – és megalapító – Nicola Bragagnolo szerint átalakításaikkal új fejezetet nyithatnak az olcsó motorversenyzés nagy könyvében. Igaz, a gépek utcán is használhatóak.

Egyelőre az árakat sem hozták még nyilvánosságra, azonban az már egészen biztos, hogy egy harmadik motorkerékpáron is dolgoznak. A Kawasaki Ninja 300-ból márciusra készülhet el a turbósított változat.

Fotók: Nicola Bragagnolo@Facebook

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.