Újabb pletykák a Honda RVF1000-ről

2016.02.08. 18:12

A Japán Auto-By magazin rajta van a motorgyártás verőerén, ráadásul remek kapcsolataik miatt elsőként tudnak híreket szállítani a hazai márkák újdonságairól - jelen esetben a Honda RVF1000-ként emlegetett, V4-es superbike-ról.

Az RVF1000 az RC30 szellemi utódja lehet - és ha a VFR750R-hez hasonlóan hozza a versenysikereket, hamar legendává válhat
Az RVF1000 az RC30 szellemi utódja lehet - és ha a VFR750R-hez hasonlóan hozza a versenysikereket, hamar legendává válhat

Tehát már évek óta pörög a pletyka a Honda V4-es, 1000-es sportgépéről, ami ha le nem is váltaná az öregecske CBR1000RR-t, de rendet tenne a Superbike világbajnokságon. Tehát hol alacsonyabb, hol nagyobb lángon, de már régóta velünk él a hír. Ha éppen levédetnek egy szabadalmat, örülünk, amikor viszont sorban jönnek a kiállítások, de nincs új V4, akkor kicsit elszontyolodik az ember.

Mostanra azt tudni, hogy a CBR1000RR-nél drágább, de a RC213V-S-nél olcsóbb, tömeggyártott modell lesz, ami Ducati Panigaléhoz hasonlóan hagyományos értelemben vett váz nélkül készül, vagyis a motor több lesz, mint szimpla teherviselő elem, minden elem hozzá kapcsolódik majd.

További jó hír, hogy a Honda levédette az RVF nevet, és a Superbike VB szabályváltozásai is új löketet adhatnak a projektnek, ezek közül a legfontosabb a homológizációhoz szükséges darabszám további csökkentése, 2014 előtt például még 2000 darab kellett, tavaly már csak 1000, jelenleg viszont 500 is elég.

Bár a tendencia szerint pár éven belül 250 darabos sorozat is elég lehetne a WSBK induláshoz, az RC213V-S akkor sem lehetne opció, hiszen a szabályok árlimitet is meghatároznak, vagyis 40 000 eurónál nem lehet drágább a kiindulási alapot jelentő motor - ez mostani árfolyamon kb. 12,6 millió, és igen, ehhez az árhoz lőtték be az MV Agusta F4 RC-t. Ez pedig meg is magyarázza, hogy miért van szüksége a Hondának az RVF-re.