Ducati: szárnyak és harcsaszáj

2016.02.24. 12:07

A Ducati bemutatta a 2016-os MotoGP versenygépét. Apró érdekesség, hogy az elnevezésen is variáltak, hiszen nem Desmosedici GP16-nak, hanem Desmo 16 GP-nek hívják. Ennél viszont a siker szempontjából fontosabbak az aerodinamikai fejlesztések. Módosítottak a konkurensek által sokat kritizált és parodizált szárnyakon és a motor orrán található harcsaszájon.

Variáltak az Akrapovic kipufogón is, jól látszik, hogy alul futó dobot feljebb húzták. Szintén új a kerékméret, 2016-tól ugyanis mindenki 17 collos kerekeken és Michelin gumin fog menni a korábbi 16,5 collos Bridgestone-ok helyett.

Szintén minden csapatot érintő újítás az egységes Magnetti Marelli elektronika - ami egyébként a Ducatinak kedvez, hiszen ők eddig is azt használták. A 90 fokos hengerszögű, ezer köbcentis V4-es blokk legalább 245 lóerős, végsebessége pedig 340 km/h-nál is több. A motor száraz tömege 157 kiló.

A Ducati már tavaly jelezte, hogy összeállt a versenymotorjuk, versenyzőik pedig elszántak, az idei változtatások pedig tovább növelik az esélyeiket, hogy érdemben beleszólhassanak a japán gyártók csatájába.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.