Újra megpróbálják az ezer köbcentis V2-es Enfieldet

2016.02.29. 12:55

A Royal Enfield háza táján ezerrel pörög az élet, elképesztő lendülettel megy a fejlesztés - bemutatták például az első túraendurójukat, illetve már egy éve, hogy leigazolták Pierre Terrblanche-t, a Ducatit és a Confederate-et is megjárt tervezőlegendát és a Triumph egykori projektmenedzserét, Simon Warburtont. És ez a pezsgés más üzleteknek is jót tett, például a V2-es, 1000 köbcentis Royal Enfield alapú motorokat gyártó Carberry-nek is.

Az ausztrál Paul Carberry 2008 környékén építette meg két 500-as Royal Enfield blokkból az 1000-es V2-esét, és próbálta beindítani a szériagyártást. Pár év szenvedés után végül 2012-ben zárta be a boltot, ám most újra nekifut. Ezúttal viszont Indiában próbálja beröffenti a vállalkozást, és helyi beszállítókat szervezett a főtengely, a váltó és a kuplung alkatrészeihez.

Hogy merre megy tovább a projekt, még nem tudni, illetve azt sem, hogy mennyire lesz piacképes egy ilyen motor - vagy hogy mennyire fog tudni labdába rúgni, ha elkészül a Royal Enfield saját, 750 köbcentis soros kéthengeres blokkja.